اسلام آباد خبر09:40 - 1396/12/28
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه + جزئیات

مرصادنیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت‌الاسلام رحیم جعفری از برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه خبر داد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و انتقال ارزش های ماندگار ۸ سال دفاع مقدس و حماسه تاریخی مرصاد عنوان کرد.

وی از همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استانداری کرمانشاه، بنیاد حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه، فرمانداری و سایر ادارات شهرستان اسلام آبادغرب در برگزاری این جشنواره خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره طی ۹ دوره به صورت منطقه ای برگزار شده و از این پس به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تئاتر صحنه ای و نمایشهای محیطی و میدانی را از جمله بخش های مهم این جشنواره برشمرد.

وی افزود: در بخش تئاتر صحنه ای، اولویت انتخاب با نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی از آنها در جشنواره ها به روی صحنه نرفته باشد.

جعفری ادامه داد:متقاضیان این بخش باید ٤ نسخه از متن نمایشنامه را در قالب فایل  word و فایل تصویری نمایش را با کیفیت مناسب به بیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در این بخش، اولویت انتخاب آثار با موضوعاتی چون «دفاع مقدس و مقاومت، ایثار و شهادت»، «مدافعین حرم»، «آیینی و سنتی» و «آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی» خواهد بود و آثار ارائه شده در بخش آزاد در اولویت بعدی قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دبیرخانه جشنواره در بخش یشهای محیطی و میدانی تنها پذیرای نمایش هایی خواهد بود که تا کنون هیچ اجرایی در دیگر جشنواره نداشته اند.

وی افزود:متقاضیان حضور در این بخش باید ٤ نسخه از طرح و ایده خود به همراه پوروپزال اجرایی نمایش را در قالب فایل word یاpdf به همراه ٤ نسخه از فایل تصویری نمایش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جعفری اولویت های این بخش را نیز چون بخش اول دانست و در مورد شرایط و مقررات جشنواره گفت: در هر دو بخش جشنواره از هر کارگردان فقط یک نمایش به جشنواره راه می یابد

وی افزود: ستاد برگزاری جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور، گریم، لباس و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول تالارهای نمایشی در اختیار گروه ها قرار داده خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل شود و ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد نخواهد داشت. همچنین تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر، به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی کارگردان است.

وی گفت: میزان کمک هزینه گروه ها بر اساس مقررات موجود براساس نظر کارشناسی دبیرخانه جشنواره محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جعفری آخرین مهلت پذیرش آثار  را ١٥ خرداد ماه ۹۷ اعلام کرد و گفت: ۳۰ خرداد نتایج بازبینی اعلام می شود و جشنواره نیز طی١ الی ٧ مرداد ۹۷ برگزار می شود.

وی از انتشار فراخوان جشنواره روی سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آدرس https://slgh.farhang.gov.ir  نیز خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنند.