اسلام آباد خبر14:30 - 1397/01/21
گزارش تصویری - تشریحی/

مراسم سالگرد شهادت شهید علی صیاد شیرازی در اسلام آبادغرب برگزار شد

اسلام آبادخبر: با حضور مسئولان شهرستان مراسم سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز مراسم سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا و نیروهای مسلح  ارتش، سپاه و انتظامی و دوستداران خط سرخ شهادت در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ دکتر امیر غلامعلیان فرمانده تیپ 181 زرهی شهید سرلشکر سلیمی اسلام آبادغرب در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید والامقام شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، اظهار کرد: سخن گفتن از شخصیت برجسته این شهید والامقام از زبان الکن ما اجحاف در حق شهید است، شهیدی که به حق صیاد تمام فضائل و خصایص برجسته بود، شهیدی که هر رده ای به داشتن ایشان افتخار می کردند و جمجموعه نیروهای مسلح سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی صیاد را متعلق به خودشان می دانستند و این جز با پیاده کردن فضئل معنوی در یک افسر متولی نمی شود.

 

 

وی افزود: شهیدی که آگاهانه به رزم با دشمن پرداخت در سحرگاه 21 فروردین 1378 مورد ترور ناجوانمردانه منافقین قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 

سرهنگ غلامعلیان با اشاره به گوشه هایی از زندگینامه پرافتخار شهید صیاد شیرازی گفت: بهترین تعبیر برای این شهید والامقام، تعبیر مقام معظم رهبری بود؛ که "صیاد" شایسته شهادت بود.

 

 

فرمانده تیپ 181 زرهی اسلام آبادغرب با بیان ویژگی های بارز این شهید من جمله؛ نظم و انظباط، ساده زیستی، خوشرفتاری با کارکنان، تقید به قانون و ولایتمداری ایشان، عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی با وصف اینکه بالاترین مناصب فرماندهی با حکم امام و رهبری را داشتند، ولی تا لحظه شهادت مستاجر بودند.

 

 

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ، گفت: 21 فروردین مصادف با شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام است که در سال 78 بدست منافقین کوردل به شهادت رسید.

 

 

وی افزود:  شهید صیاد شیرازی صیاد دلها بود، وی شاگرد مکتب امام(ره) که ازهمان ایام مبارزات امام، فعالیت انقلابی خود را در ارتش آغاز کرد و بعد از انقلاب نیز نقش مهمی در عملیات های دفاع مقدس برپا کرد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: شهید صیاد شیرازی به خودسازی و امور معنوی اهمیت زیادی می داد، وی شخصیت معنوی را با مهارت های نظامی آمیخته کرده بود و شخصیت شهید صیاد شیرازی نه تنها برای نظامیان بلکه برای همگان و خود بنده یک الو و سرمشق است.

 

وی با اشاره به صفات بارز این شهید والامقام گفت: بهترین سخن در مورد سجایای شخصیتی شهید صیاد شیرازی، پیام رهبری در مورد شهادت ایشان است.

 

حجت الاسلام مهری با برشمردن برخی فضائل اخلاقی این شهید بلند مرتبه، عنوان کرد: خیلی از بزرگان ما به مقام شهادت رسیدند، اما رمز ماندگاری شهید صیاد شیرازی کار برای خدا بود، هر کسی برای خدا کار کند، جاوید خواهد ماند و انصافا" شهید صیاد شیرازی در همه کارها خدا را می دید و برای خدا کار می کرد و هیچ گاه برای نقش خودش کار نکرد.

 

وی افزود: وجود این سرباز فداکار برای منافقین که در عملیات مرصاد ضربات مهلکی به آنها وارد کرده بود، قابل تحمل نبود که با طرح ریزی ترور آن سرباز فداکار اسلام را به شهادت رساندند.

 

 

پایان بخش این مراسم معنوی قرائت خاطره ای از شهید صیاد شیرازی در خصوص عملیات مرصاد و مدیجه سرایی و سینه زنی بود.