اسلام آباد خبر15:05 - 1397/01/24
امام جمعه اسلام آبادغرب:

همه نيروهاى کشور با حمايت و همراهى مردم براى برون‌رفت از وضعيت بد اقتصادى گام‌ بردارند/بعثت روز بزرگی در تاریخ بشریت است که همواره دوام و جریان دارد

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: اكنون همه نيروهاى كشور اعم از قواى سه‌گانه و نهادهاى گوناگون البته با حمايت و همراهى مردم براى برون‌رفت از وضعيت بد اقتصادى بايد آستين همت را بالا زده و براى ايجاد اقتصاد درون‌زا و خوداتكا گام‌ بردارند تا بتوانيم بر معضلات و مشكلات اقتصادى نيز فائق آييم.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری  امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامى در روز يك شنبه ۱۹فروردين ماه در دیدار با جمعى از فرماندهان ارشد نيروهاى مسلح ، گفت: رهبری دوران كنونى را دوران عزت جمهورى اسلامى ايران دانستند و تأكيد كردند: علت تهاجم‌هاى بى‌سابقه كنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روزافزون اين نظام است زيرا دشمنان از اين قدرت فزاينده به‌شدت احساس خطر كرده‌اند و حملات خود را افزايش داده‌اند.

 

 

وی افزود: با مرورى بر تاريخ گذشته ايران، هيچ مقطعى را نمى‌توان يافت كه كشور اين‌گونه آماج تهديدات، تحريم‌ها و فشارهاى گسترده نظامى، سياسى، اقتصادى قدرت‌هاى سلطه باشد اما در عين حال بتواند با اقتدار و توان كم‌نظير، اهداف و راهبردها و منافع ملى خود را بدون اتكاء به ديگران دنبال كند.

 

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: اقتدار درون زاى نظام اسلامى با استعانت از عنايات الهى و حمايت‌هاى مردمى سبب شده است طى سال‌هاى اخير، ايران بتواند همه راهبردهاى منطقه‌اى نظام سلطه كه براى شكست و فروپاشى انقلاب اسلامى طراحى شده بود، نظير؛ تقويت جريان تكفيرى و حمايت از گروه‌هاى تروريستى، دكترين اقدام پيش دستانه، طرح خاورميانه بزرگ، جنگ نيابتى و تهاجم فرهنگى و جنگ نرم عليه ايران اسلامى را يك به يك به شكست رسانيده و يا خنثى كند و اگرچه در اين عرصه هزينه‌هايى را پرداخته است، اما برآيند آن عزت و اعتلاى نظام اسلامى بوده است.

 

 

وی افزود: توجه و تأمل در ابعاد هجمه‌ها و حملات دشمنان و تقويت عزم ملى در مقابله با آن‌ها، در عين دفع تهديدات، مى‌تواند نقش مؤثرى در پويايى و پايايى حركت انقلابى مردم ايران داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: در هفته‌هاى اخير شاهد التهابات و تلاطم‌هايى در بازار ارز و سكه بوديم به گونه‌اى كه قيمت دلار وارد كانال شش هزار تومان شد تا شاهد ركوردشكنى قيمت ارز در بازار باشيم. اگرچه از يك‌سو وزير اقتصاد، التهابات در بازار ارز را غير طبيعى خوانده و تأكيد كردند هيچ اتفاقى رخ نداده است كه بخواهد به نابسامانى بازار ارز منجر شود و دولت به زودى آرامش را به بازار برخواهد گرداند و تعدادى از چهره‌هاى حامى دولت نيز از نقش دست‌هاى پشت پرده در سقوط ارزش پول ملى نوشتند و برخى از نهادها و آنچه «دولت سايه» ناميدند را مسبب ماجرا دانسته و به آن‌ها حمله كردند و از سوى ديگر برخى از چهره‌هاى اقتصادى و منتقدان دولت افزايش نرخ ارز را ناشى از نحوه مديريت بازار و سياست‌هاى اقتصادى و قرار دادن همه تخم‌مرغ‌هاى دولت در سبد برجام دانستند؛ اما واقعيت اين است كه اوضاع سياسى كشور و وضعيت اقتصادى حاكم بر آن، به‌هيچ‌عنوان تاب و توان بحث و طرح مباحث حاشيه‌اى، عوام‌فريبانه و استفاده ابزارى از قيمت ارز براى نيل به اهداف سياسى را ندارد و همه احزاب و جريان‌هاى سياسى با هر گرايشى كه دارند، بايد آستين همت را بالا زده و از اقدامات دولت در كنترل ارز حمايت نمايند.

 

 

وی افزود: در شرايطى كه شاخص‌هاى اقتصادى خوب نيست و معضلاتى، چون ركود تورمى در اقتصاد كشور مشاهده مى‌شود، گروه‌ها و جريان‌هاى سياسى بايد به جاى طرح اين مباحث و تقابل‌هاى سياسى در مسير هم‌افزايى با تصميمات اتخاذ شده در كنترل قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملى گام بردارند و از تقابل‌هاى خسته‌كننده،بى‌نتيجه و تكرارى سياسى بپرهيزند.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اكنون همه نيروهاى كشور اعم از قواى سه‌گانه و نهادهاى گوناگون البته با حمايت و همراهى مردم براى برون‌رفت از وضعيت بد اقتصادى بايد آستين همت را بالا زده و براى ايجاد اقتصاد درون‌زا و خوداتكا در تحقق شعار حمايت از كالاى ايرانى، در راستاى حمايت از سرمايه وطنى، پول ملى و كارگر ايرانى اقدامات جدى انجام داده و گام‌هاى بلندى را بردارند تا ان‌شاءالله بتوانيم بر معضلات و مشكلات اقتصادى نيز فائق آييم.

 

 

وی با اشاره به مناسبت شنبه25 فروردين27 رجب مبعث حضرت رسول اكرم(ص) بیان داشت: بعثت رسول خدا (ص)، از نظر تاریخی، فقط یک بار و در 14 قرن پیش رخ داده است، ولی این حادثه، برخلاف دیگر حوادث تاریخی و دیگر بعثت‌ها، یک حادثه تمام شده نیست، بلکه فرآیندی است که همواره دوام و جریان دارد. بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است. واقعه بعثت، جایگاه ویژه ای در فرهنگ مسلمانان دارد. بعثت درحقیقت، نقطه آغازین اسلام است. دین اسلام که در سال های نخستین خود با پیروانی اندک و در شرایط سخت آغاز شد، بعدها در سراسر جهان انتشار یافت و دل های فراوان را به سوی خود جذب کرد. این اتفاق بزرگ، در روز دوشنبه 27 رجب سال چهلم عام الفیل روی داد.به فرمان خداوند، حضرت محمد(ص) مأمور شد مردم را به سوی پروردگار خویش بخواند، پروردگاری که جهان و انسان را آفرید و آنچه را نمی دانست، به او آموخت.

 

 

حجت الاسلام مهری  با اشاره به دیگر مناسبت پیش رو (چهارشنبه29 فروردين1 شعبان روز ارتش جمهوري اسلامي و نيروي زميني) افزود: بيست‌ونه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهورى اسلامى ايران و بزرگداشت حماسه‌آفرينى‌هاى دلاور مردان اين نيروى مقتدر نظامى جمهورى اسلامی ايران از ابتداى پيروزى انقلاب اسلامى تا به امروز است؛ اين مناسبت را به فرماندهى معظم كل قوا و تمامى نيروهاى ارتش جمهورى اسلامى تبريك و تهنيت عرض مى‌نماييم.

 

 

وی عنوان کرد: اين نيروى مقتدر نقش و جايگاه والا و بااهميتى را در اقتدار و پيروزى نظام اسلامى از همان ماه‌هاى آغازين پيروزى انقلاب بر عهده داشته است. چنان‌كه هم‌زمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامى، ارتش رژيم شاهنشاهى كه پيكره‌ى اصلى آن‌را جوانان برومند خانواده‌هاى مسلمان و ايرانى تشكيل مى‌داد، به دعوت الهى و انقلابى خمينى كبير(ره) لبيك گفت و همراه با امت اسلامى ايران در براندازى نهايى رژيم ستم‌شاهى به مبارزه بى‌امان با دشمنان داخلى و خارجى انقلاب برخاست.

 

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان ساخت: اين نقش‌آفرينى‌ها و اقدامات انقلابى سبب شد كه ارتش از همان روزهاى اول انقلاب به‌عنوان نخستين بازوى توانمند نظامى انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهورى اسلامى ايران تلاش‌هاى خستگى ناپذير و مستمرى را با فداكارى و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز نموده و تا زمان حال دنبال نمايد. ارتش جمهورى اسلامى ايران در اين هشت سال جنگ تحميلى و سال‌هاى پس‌ازآن، در راستاى حفظ و امنيت كشور سربازان و فرماندهان شهيد بسيارى را تقديم انقلاب نمود. يادشان گرامى و روحشان با سرور و سالار شهيدان كربلا محشور باد. ان‌شاءالله‌