اسلام آباد خبر09:05 - 1397/02/03
یک مقام ارشد آمریکا:

ترامپ قصدرفع تحریمها را قبل ازنابودی برنامه اتمی کره شمالی ندارد

اسلام آباد خبر: یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور قصد رفع تحریم ها علیه کره شمالی قبل از نابودی بخش اعظم برنامه هسته ای پیونگ یانگ را ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور قصد رفع تحریم ها علیه کره شمالی قبل از نابودی بخش اعظم برنامه هسته ای پیونگ یانگ را ندارد.

این مقام ارشد دولت ترامپ به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: هنگامی که رئیس جمهور می گوید اشتباهات گذشته را مرتکب نخواهد شد این به معنای آن است که تا زمانی که کره شمالی بخش اعظم برنامه هسته ای خود را برنچیده ایالات متحده امتیازات عمده همچون رفع تحریم ها را ارائه نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در پیامی توئیتری اظهارات تازه ای را درباره مذاکره با کره شمالی بیان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام آورده است: تا به نتیجه رسیدن در موضوع کره شمالی، راه طولانی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: ممکن است همه چیز حل و فصل شود و ممکن است چیزی نشود. کاری که من در حال انجام آن هستم، باید مدت ها پیش به انجام می رسید.

ترامپ افزود: واقعا جای تعجب دارد ما هیچ امتیازی ندادیم و آنها با عاری سازی اتمی، بستن سایت و عدم آزمایش موافقت کرده‌اند!

گفتنی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)  روز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایشهای هسته ای و موشکی خود را فوراً به حالت تعلیق در می آورد و یک مرکز آزمایش هسته ای در شمال این کشور را تعطیل می کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پیونگ یانگ دیگر به اجرای آزمایشهای هسته ای یا آزمایشهای موشک بالستیک قاره پیما احتیاجی ندارد؛ چون روند تولید تسلیحات هسته ای را تکمیل کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تصمیم کره شمالی برای تعلیق آزمایش موشکی و هسته ای استقبال کرد.

وی در پیامی توییتری به این تصمیم واکنش نشان داده و آن را گامی رو به جلو در آستانه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک دانست.