اسلام آباد خبر11:28 - 1397/02/05

دردسرهای آموزشگاه های "زیرزمینی" / موسسه های پوشالی!

اسلام آباد خبر: برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد خانواده های کرمانشاهی اقدام به راه اندازی موسسه های علمی غیرمجازی کرده اند که مسئولان نسبت به ثبت نام در آنها هشدار می دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  مدتها است که دانش آموزان کمتر از گذشته طعم کودکی و نوجوانی را می چشند و علاوه بر گذراندن ساعاتی در مدرسه، در شیفت مخالف نیز در کلاسهای آموزشی و تقویتی حاضر می شوند.

شرکت در این کلاسها تا حدی فراگیر شده که عده ای سودجو نیز با ورود به این عرصه درصدد راه اندازی موسسات آموزشی غیرمجاز و کسب درآمدهای هنگفت برآمدند که دیگر نیازی نیست سراغ آن را در پایتخت گرفت بلکه در همین شهرستان کرمانشاه و در مناطق پرتردد نیز چند نمونه از آن وجود دارد.

سه آموزشگاه علمی بدون مجوز در کرمانشاه پلمپ شد

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: روز گذشته شاهد پلمپ سه آموزشگاه علمی غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه بودیم.

گودرز فهیمی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی متشکل از نماینده آموزش و پرورش، انجمن صنفی آموزشگاه های علمی، اماکن، صنعت ومعدن و تعزیرات حکومتی نسبت به پلمپ آموزشگاه های فاقد مجوز اقدام شد.

وی افزود: در این میان موسساتی در حال فعالیت هستند و مجوز ندارند و در حالی که شرایط آموزش نداشتند مورد پیگیری و اقدام قرار گرفتند که تعداد سه مورد از آنها پلمپ شد.

فهیمی با بیان اینکه به تعداد دیگری از این موسسات نیز تذکر داده شد تا نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند، گفت: این مراکز نیز در صورت بی توجهی به این تذکرات در بازرسی های بعدی پلمپ خواهند شد.

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در برخورد با این موسسات دستور دادستانی نیز دخیل بوده است.

خانواده ها دانش آموزان را در موسسات صلاحیت دار ثبت نام کنند

کارشناس اداره مشارکتهای مردمی و توسعه مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: خانواده ها دقت کنند تا فرزندانشان را در آموزشگاه های علمی صلاحیت دار و مورد تائید آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

محمدی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: به طور کلی دو نوع آموزشگاه علمی وجود دارد دسته ای از این موسسات اصلا مجوز ندارند  و با کرایه کردن مکانی اقدام به راه اندازی کرده اند، اما شماری از موسسات نیز نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده اند.

وی با درخواست از خانواده ها افزود: خانواده ها فرزندان خود را در موسساتی که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند ثبت نام کنند زیرا ممکن است در موسسات غیرمجاز هرگونه مشکلی برای دانش آموزان حادث شود.

محمدی با اشاره به اینکه آمار موسسات علمی غیرمجاز روز به روز تغییر می کند، خاطر نشان کرد: برخی از این مراکز غیرمجاز در مناطقی از شهر نظیر 22 بهمن و مسکن اقدام به اجازه زیرزمین و راه اندازی موسسه علمی کرده اند.