اسلام آباد خبر13:38 - 1397/02/18
با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه و سمن های اسلام آبادغرب در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی

اسلام آبادخبر: جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه و سمن های اسلام آبادغرب با حضورمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه و سمن های  اسلام آبادغرب  با حضورمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی منطقه برگزار شد.

 

 مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  در این جلسه، ضمن ابراز خوشحالی از شکل گیری سمن های حامیان طبیعت زاگرس اظهار کرد: از نظر منابع طبیعی ما جزو کشورهای فقیر هستیم که در نوار خشک  زمین قرار گرفته ایم و چالش ها و بحران های زیادی نظیر سیل، زلزله و طوفان داریم.

 

وی با اشاره به اهمیت و ارزش منابع طبیعی و نقشی که در زندگی ما دارد، گفت: باید برای مقابله با بحران ها آمادگی پیدا کنیم و در این راستا باید مشارکت مردم را تقویت کنیم، چون ریشه تمام مشکلات منابع طبیعی و چالش های زیست محیطی در عدم مشارکت مردم است.

 

 

مهندس شیخ ویسی با بیان اینکه نیاز به سمن های مردم نهاد یک ضرورت است، عنوان کرد: باید بر روی شاخص های آگاهی بخشی عمومی، پیشگیری و آموزش مردم و بر طرف کردن نقاط ضعف با همکاری سمن ها و اصحاب رسانه بیش از پیش کار شود.

 

وی افزود: در گذشته بر نقش مردم، رسانه، آموزش و ترویج توجه نشده، اما در چند سال گذشته رویکرد سازمان این بوده که تنویر افکار عمومی و مشارکت مردم تقویت شود.

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب در این جلسه با تقدیر از زحمات مهندس قنبری مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان، گفت: یکی از اهدافی که دنبال شد توسعه NGO ها و سمن ها بود که تعداد سمن ها در 96 که 6 مورد بود اکنون به 20 مورد رساندیم که بخشی از آنها در حال طی کردن فرایند ثبت هستند.

 

 

وی افزود: با گسترش جمعیت و افزایش منابع آلوده کننده ماشینی و صنعتی، تعادل طبیعت بهم خورده و طبیعت خود تنهایی توان ترمیم و جبران آسیب ها و مصرف بی رویه منابع طبیعی را ندارد و با این همه گستردگی حوزه جغرافیایی و پوشش عظیم جنگل ها، پرسنل اندک منابع طبیعی توان حمایت و نظارت محیط زیست را نخواهند داشت، لذا ما دست به دامن مردم و سمن ها شده ایم و خوشبین هستیم که دغدغه مردم و آگاهی مردم بیشتر شده است.

 

هوشنگ رزمدیده مسئول امور رسانه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و مشاور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این جلسه با بیان برخی مشکلات نظیر نادیده گرفتن آموزش و فرهنگ سازی، بر لزوم تغییررویکرد ایجابی به جای برخورد های سلبی و قهری در عرصه ی تغییر کاربری و حفاظت از منابع طبیعی اشاره نمود.

 

 

اردشیر بابیان بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب نیز در این جلسه بر تجهیز دهیاری ها برای مقابله با حوادث آتش سوزی احتمالی تاکید نمود.

 

اعضای سمن های مردم نهاد و اصحاب رسانه نیز نکته نظرات و مشکلات خویش را در حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان نموده و بر لزوم آموزش، حمایت مالی و ارتباط بیشتر مسئولین با ایشان تاکید نمودند.