اسلام آباد خبر13:32 - 1397/02/22
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

سمپاشی بیش از 182هزار متر جایگاه دام در شهرستان اسلام آبادغرب

اسلام آبادخبر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از سمپاشی بیش از 182هزار متر جایگاه دام در شهرستان اسلام آبادغرب در راستای مبارزه با انگل های خارجی دام خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  دکتر صید محمد قاسمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب  اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان  با همکاری بخشداری حمیل، دهیاران و شورای های اسلامی روستا ها، در راستای مبارزه با انگل های خارجی دام ، تاکنون جایگاه های دام و بدن دام های 43 روستای بخش حمیل در دهستان های منصوری، هرسم و دیزگران را  سمپاشی نموده است.

 

وی افزود: در این طرح 182هزار و 600 متر جایگاه دام و ، 49850 راس گوسفند و 2870 راس دام سنگین بر علیه انگل های خارجی دام سمپاشی شده اند.

 

دکتر قاسمی گفت: در راستای بالا بردن سطح فرهنگ و اطلاعات عمومی مردم  با همکاری جهادکشاورزی شهرستان برای دامداران در راستای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان کلاس های آموزشی متعددی برگزار شده است.

 

وی عنوان کرد: در کلاس های فوق راه های مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی از جمله سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، رعایت بهداشت فردی،  جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و عدم دستکاری کنه های روی بدن دام آموزش داده شده است.