اسلام آباد خبر10:09 - 1397/03/05
با توجه به آمار بالای بیکاری در شهرستان

لزوم حمایت عملی دولت از تولید کنندگان محلی برای رسیدن به توان اولیه اشتغال و تولید

اسلام آبادخبر: کارخانه مانیزان قابلیت تولید ۵۵۰تن لبنیات را با مدرنترین دستگاههای موجود با اشتغال بیش از ۸۳۰نفر در دو شیفت دارد ولی بدلیل نبود سرمایه در گردش امروز مانیزان روزانه ۸۰تن تولید با 430 نفر نیرو دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، شرکت فراورده های لبنی تعاونی بهار دالاهو(مانیزان) خط تولید خود را در سال 1373 با تولید اولین محصول پنیر آغازبه کار کرد. از ابتدای سال 1380 این شرکت وارد مرحله ی جدیدی شد و با خط تولید جدید برای شیر پاستوریزه شروع به فعالیت کرد و پس از آن تولید انواع ماست نظیر ماست کم چرب، پر چرب و خامه ای از سال 1382 و تولید پنیر با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دانمارک برای اولین بار در سال 1384  در این شرکت آغاز شد.

 

از سال 1385 صادرات برند مانیزان به عراق آغاز شد و دریافت جایزه ی بهترین صادرکننده استانی برای اولین بار در سال 1387 از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه به برند مانیزان اختصاص داده شد. برای دومین بار در سال 1389 دریافت جایزه ی صادرکننده نمونه ی استانی به برند مانیزان اختصاص داده شد. همچنین دریافت جایزه ی صادرکننده نمونه ی استانی برای سومین بار در سال 1390 و دریافت جایزه ی بهترین صادر کننده برای چهارمین بار در سال 95 از عملکرد و افتخارات این شرکت می باشد

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، در چند سال اخیر کارخانه‌های لبنیاتی زیادی در کشور به دلیل مشکلات عدیده در آستانه ورشکستگی قرارگرفتند، شرکت مانیزان  نیز یکی از کارخانه های فعال تولید کننده مواد لبنی می باشد که بعلت عدم توجه دولت تدبیر و امید به مشکلات این مرکز باعث شده با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شود.

 

 

افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب اخیرا"  باحضور در کارخانه تولید لبنیات مانیزان مشکلات این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد.

 

فرماندار در این بازدید عنوان کرد: برای راه اندازی کامل خطوط مانیزان دو اقدام اثر گذار را مدنظر داریم و انشالله این واحد تولیدی بزودی با حداکثر نیروی کار تولیدات خود را افزایش خواهد داد و رونق خواهد گرفت.

 

امیرحسین صفری مدیر عامل مانیزان گفت:  این کارخانه قابلیت تولید ۵۵۰تن لبنیات را با مدرنترین دستگاههای موجود با اشتغال بیش از ۸۳۰نفر در دو شیفت دارد و محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر بازار داخلی مورد علاقه مصرف کنندگان کشورهای همسایه میباشد ولی بدلیل نبود سرمایه در گردش امروز مانیزان روزانه ۸۰تن تولید دارد و ادامه این روند قطعا زمینه غیر فعال شدن کارخانه را بدنبال خواهد داشت.

 

در حاشیه این بازدید مدیر عامل مانیزان گفت: تا این لحظه برای فعال ماندن این واحد تولیدی هر اقدامی که امکان داشته انجام شده و از مسولین استان و شهرستان  انتظار میرود اقدامات لازم را با ملاک قرار دادن زمان انجام دهند و قطعا این اقداماتی که فرماندار محترم و مسولین مدنظرشان است مانیزان را به توان اولیه اشتغال و تولید خواهد رساند.

 

 بیژن رضایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب در این رابطه در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، اظهار داشت: شرکت مانیزان در چند ماه اخیر با توجه به مشکلات مالی تعدیل نیرو داشته و هم اکنون با 430 نفر نیرو در حال فعالیت می باشد و این اداره برای اینکه اجحافی در حق کارگران صورت نگیرد بیمه بیکاری را برای ایشان فعال نموده و پیگیر مشکلات ایشان می باشد.

 

وی افزود: شرکت مانیزان نیز با توجه به تصویب تسهیلات 15 میلیارد تومانی دولت در راستای حمایت از تولید و اشتغال و طبق طرح توجیهی که ارائه نموده اند مقرر شده پس از اخذ تسهیلات علاوه بر جذب مجدد نیروهای تعدیل شده، 80 نفر نیروی کار جدید را استخدام نماید.

 

رضایی خاطرنشان کرد: حمایت های استاندار محترم، دستگاه های اجرایی، بانک ها و همچنین تسریع در پرداخت یارانه های تولید و جوایز صادراتی توسط دستگاه های ذیربط موجب حمایت از تولید داخلی و تسریع در کاهش مشکلات چنین واحد های تولید خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، بنابر آمار ارائه شده در این گزارش کارخانه مانیزان قابلیت تولید ۵۵۰تن لبنیات را با مدرنترین دستگاههای موجود با اشتغال بیش از ۸۳۰نفر در دو شیفت دارد ولی بدلیل نبود سرمایه در گردش امروز مانیزان روزانه ۸۰تن تولید با 430 نفر نیرو دارد، یعنی عملا" بعلت مشکلات اقتصادی با 14.5 درصد ظرفیت تولید و نصف ظرفیت نیروی قابل اشتغال فعالیت دارد، که با توجه با آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب می طلبد دولت تدبیر و امید و کارگزاران این دولت حمایت عملی از تولید کنندگان محلی برای رسیدن به توان اولیه اشتغال و تولید به منصه ظهور برسانند.