اسلام آباد خبر17:55 - 1397/03/18
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است

اسلام آبادخبر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است که در یک طرف تمام مسلمانان و در طرف دیگر تمام استکبار جهانی قرار گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام دکتر جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب  گفت: امروز روزی بسیار مهم و یکی از طلایی ترین روزهای سال، که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد عظمت و اقتدار ایران در مقابل استکبار جهانی بودیم.

 

 

وی اظهار اظهار کرد: قدس سمبل مبارزاتی بزرگی برای مسلمانان است که در یک طرف تمام مسلمانان و در طرف دیگر تمام استکبار جهانی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان ساخت: قدس و فلسطین فقط یک سرزمین محدود نیست بلکه جریان تفکر یک ملت است و یک تاریخ و شاید یک تمدن است، این سرزمین در تاریخ اسطوره ای خود 3 دین اصلی تاریخ بشریت( مسیحیت، یهودیت و اسلام) در آنجا حضور داشتند .

 

وی افزود: این سرزمین مقدس از گذشته تاکنون بخاطر اینکه خاستگاه پیامبران الهی بوده، جایگاه ویژه ای  داشته ولی همیشه دستاویز سیاستمداران و قدرت های جهانی بوده که توانسته اند این سرزمین را تحت سیطره خود درآورند و گرنه یهود نه جایگاه تمدن و نهتاریخی داشته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه حساس قبله اول مسلمانان به تشریح چگونگی انتقال یهودی ها به این مکان بعد از جنگ جهانی اول و ادعای مالکیت یهودی ها بر این سرزمین به بهانه سکونت حضرت سلیمان و حضرت داوود  در 3 هزار سال پیش پرداخت.

 

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشر غربی گفت: این چه تفکری است که کسی از خانه خود بیرون کنند و بی رحمانه ترین جنایات را در حق ملت فلسطین به کار برند و سه میلیون نفر از مسلمانان این سرزمین را آواره کنند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ملت بیدار ملتی است که حق شناس زمان شناس و موقعیت شناس باشد و بصیرتی که رهبری در سخنرانی خویش بیان کرده است این است که شرایط حساس انقلاب را بشناسیم و با اتحاد و همدلی کسانی که اصل ولاین فقیه و آرمان های انقلاب را هدف قرار داده اند را هدف قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه؛ به حکومت های عربی امیدی نیست، بیان داشت: همانطور که امام(ره) فرمودند روز قدس روز اسلام است، باید نسبت به فلسطین افتخار کنیم و به آن تعصب نشان دهیم و آن را دنبال کنیم و با حقیقت شناسی آن را اولویت قرار دهیم.

 

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: باید از تفرقه پرهیز شود و حفط اتحاد و حساسیت به مبارزات انقلابی با همان شور انقلابی دهه 60 اهداف انقلاب را دنبال کنیم.