اسلام آباد خبر11:48 - 1397/03/21
به همت معاونت امربه معروف و نهی از منکر سپاه شهرستان صورت گرفت؛

اجرای مانور تذکر لسانی امربه معروف ونهی از منکر در اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آباد خبر: مانور تذکر لسانی امربه معروف ونهی از منکر با حضور 6 گروه از طلایه داران این فریضه الهی در اسلام آبادغرب اجرا گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، مانور تذکر لسانی امربه معروف ونهی از منکر با عنوان «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور 6 گروه از طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اسلام آبادغرب برگزار گردید.

 

قبل از اجرای مانور، سرهنگ قاسمی جانشین فرماندهی سپاه اسلام آبادغرب در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در مسجدجامع اسلام آبادغرب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام(ره)، شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای عرصه امر به معروف و نهی از منکر به حضار و مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

وی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران، اظهار کرد: مجوز امر به معروف و نهی از منکر توسط خداوند بلند مرتبه برای انسان اعلام گردیده است و این امتیاز و برتری خاص دین مبین اسلام است که خداوند بخاطرانجام این فریضه پر فضلیت الهی این برتری را به مسلمانان عطا فرموده است.

 

سرهنگ قاسمی با اشاره به تاکید آیات و روایات متعدد در خصوص این فریضه الهی، گفت: هدف از اجرای این مانور ترویج و اجرای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر و تذکرلسانی است.

در ادامه فضلی معاون دادستان شهرستان نیز بابیان کلام امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه، گفت: حضرت علی علیه السلام اهمیّت امر به معروف و نهی از منکر را در مقایسه با جهاد در راه خدا این گونه بیان می فرمایند؛ همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست.

 

وی با اشاره به غفلت ها و ناهنجاری های جامعه، بیان داشت اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید شیوه نظازت همگانی متقابل در جامعه را که در قرآن از آن بعنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می شود پیاده کرد.

فضلی خاطرنشان کرد: مرتبه تذکر قلبی و لسانی امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آحاد جامعه قرار دارد که امروز بصورت نمادین در این مانور اجرا می گردد و مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه نیست.

 

معاون دادستان شهرستان اسلام آبادغرب نیز ضمن تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بر داشتن اشراف کامل نسبت به قوانین و بینش کامل در خصوص این فریضه الهی تاکید نمود.