اسلام آباد خبر16:23 - 1397/04/08
امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولان کشور باید گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی مردم و اقشار مختلف جامعه داشته باشند

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مسوولان کشور باید گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی مردم و اقشار مختلف جامعه داشته باشند، مشکلات و مطالبات مردم در حوزه های مختلف باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: در روزهای اخیر شاهد تجمعاتی در بازار تهران در اعتراض به نوسانات قیمت ارز بودیم. در این میان عده‌ای از افراد فرصت‌طلب و اجیرشده با سواستفاده از اعتراضات صنفی کسبه و بازاریان به تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه پرداخته و سعی در انحراف و سواستفاده از اعتراضات کسبه را داشتند، که با هوشیاری بازاریان این اقدامات مذبوحانه به نتیجه‌ای نرسید.

 

وی افزود: مسوولان کشور باید گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی مردم و اقشار مختلف جامعه داشته باشند. مشکلات و مطالبات مردم در حوزه های مختلف باید به رسمیت شناخته شود. هیچ فرد مسوولی نمی تواند مشکلات فعلی جامعه در حوزه هایی نظیر افزایش قیمت ارز، خودرو، مسکن، رکود، تورم ، بهداشت و درمان و مشکلات زیست محیطی را منکر شود.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات مردم، مشارکت همه قوا و نهادهای کشور است. دولت به عنوان رئیس قوه مجریه نمی تواند به تنهایی بار این مسوولیت سنگین را بر دوش بکشد. از این رو است که رهبری معظم انقلاب فرمان تشکیل قرارگاه عالی اقتصادی را متشکل از قوای سه گانه کشور صادر فرموده اند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، به صراحت از جنگ دشمن علیه ملت ایران در سه جبهه سخن گفتند. حال که معظم له به ترسیم ابعاد و گستره این جنگ همه جانبه همت گمارده اند، چرا بسیاری از مسوولان و رسانه های ما در تشریح این جنگ همه جانبه سکوت و جانب احتیاط را در پیش گرفته اند؟ آیا برای طی کردن مسیر مقابله با دشمن می توان سرمایه اصلی نظام یعنی مردم هوشیار و غیرتمند ایران اسلامی را برای خنثی سازی حملات دشمن کنار گذاشت؟

 

خطیب نمازجمعه  اسلام آبادغرب گفت: ما باید صادقانه، شفاف و هوشمندانه با ملت خود سخن بگوییم و از آنها برای حضور موثر در این صحنه نبرد همه جانبه و سخت کمک بگیریم وگرنه اسیر شگردهای دشمن خواهیم شد. دشمنان جنگ را علیه ملت ما کلید زده اند ، آیا در این شرایط می توان از سرمایه اصلی مقابله با رفتارهای خصمانه دشمن یعنی سرمایه ملی غافل بود؟

 

وی افزود: یکی از کلید واژه های حکیمانه رهبری معظم در ماه های اخیر این بود که " اگر ملت به صحنه بیاید، مشکل لاینحل در کشور " نداریم. ما به تعبیری نیازمند " برجام داخلی " هستیم. یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملت و دولت برای حل مشکلات کشور. به جای آنکه چشم به خارجی ها برای حل مشکلات کشور داشته باشیم از سرمایه اصلی و بی بدیل ملت ایران برای عبور از عقبه های فرارو بهره مند شویم.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد:این عملیات روانی که بر محور سیاه نمایی، ناامیدی نسبت به آینده، ناکارآمدی نظام اسلامی، فساد و تبعیض، رانت خواهی، شیوع فقر و محرومیت، جنگ هراسی، و...در افکار عمومی انجام می شود متاسفانه با توفیقاتی همراه بوده است بگونه ای که در برخی اقشار جامعه نگرانی از اوضاع فعلی و آینده کشور محسوس و در اظهارنظرهای آنها مشاهده می شود. دشمن می خواهد مشکلات کشور را تبدیل به بحران نماید و اگر در این پروژه ناموفق بود، لااقل نمایی خیالی از بحران ها را به افکار عمومی تحمیل نماید.

 

وی افزود: یکی از راه های مهار نوسانات و التهاب های اقتصادی، مبارزه قاطع با فعالیت های سوداگرانه و اخلال گرانه در اقتصاد کشور است. اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گرفته و کالای وارد شده خود را بر مبنای ارز ۸ هزار تومانی فروخته، اگر با شرکتی که ارز دولتی دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده، اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده اما آن را در انبارهای خود احتکار کرده، اگر با شرکتی که با هک سایت وزارتخانه ای هزاران خودرو غیرقانونی وارد کرده و ده ها و صدها مورد دیگری که این روزها در رسانه ها به گوش می رسد، برخورد سریع و قاطعی صورت بگیرد، آن وقت دیگر کمتر شاهد سوداگری و اخلال گری در عرصه اقتصاد کشور خواهیم بود.

 

خطیب نمازجمعه  اسلام آبادغرب گفت: ملت ما در برابر جنگ بی ‌امان اقتصادی دشمن، سه خاكریز بزرگ دارد؛ قوه قضائیه، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی. خوب است این هفته هر كدام كارنامه خود را در برخورد با اخلالگران اقتصادی بیان كنند و موجی از امید به اجرای عدالت كشور را پدید آورند. ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی باید مورد شناسایی و مجازات قرار گیرد. حتی برای جلوگیری از اطاله دادرسی باید مثل زمان جنگ، دادگاه صحرایی تشكیل شود و مجازات‌های سنگین اعمال گردد.

 

وی افزود: ترمیم و تغییر در کابینه به ویژه در تیم اقتصادی دولت که یقینا بخشی از التهابات و نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت مسکن و خودرو و... معلول تصمیمات غیرمنطقی آنها بوده است، امری لازم و ضروری است و امیدواریم این مهم به زودی صورت بپذیرد.

از بازاریان و اصناف و کارگران و اقشار مختلف کشور درخواست می نماییم با هوشیاری خود اجازه ندهند، مطالبات بر حق و قانونی آنها توسط عده ای مزدور و اجیرشده به انحراف کشیده شود و با تحرکات ساختارشکنانه که اولین قربانی آن، برهم خوردن امنیت اقتصادی مردم خواهد بود با قاطعیت برخورد نمایند.