اسلام آباد خبر09:10 - 1397/04/17
قانون ناعادلانه مالیاتی و اجحاف در حق بازاریان کرمانشاه؛

تجار کرمانشاهی زیر تیغ ممیزی‌ها /کوچ سرمایه‌ها به تهران برای پرداخت مالیات کمتر!

اسلام آباد خبر: برخوردهای سلیقه‌ ای در وصول مالیات موجب کوچ‌ سرمایه‌ها از کرمانشاه به تهران برای پرداخت کمتر مالیات شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،درآمدهای دولت در کشور ایران شامل درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های آن، مالیات‌ها و سایر درآمدها است و معمولا در شرایطی که برای درآمدهای نفتی محدودیت ایجاد شود همچون شرایط فعلی دولت‌ها به سمت اخذ مالیات بیشتر روی می‌آورند.

اگر از منظر نظریه‌های عدالت مالیاتی هم به این موضوع گاه کنیم می‌بینیم که نباید استان‌ها توسعه‌یافته را با استان‌های  کمتر توسعه‌یافته در پرداخت مالیات یکسان در نظر بگیریم، اما متاسفانه شاهد هستیم که استان‌های محرومی همچون کرمانشاه همطراز با تهران و اصفهان مالیات می‌دهد!

موضوع مالیات و انواع مختلف از مالیات بر مشاغل تا ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای تجار، اصناف و سرمایه‌گذاران کرمانشاهی ایجاد کرده و در حالی که تمام تلاش مسئولان برای جذب سرمایه‌گذاری است از این سو نظام مالیاتی موجب کوچ این سرمایه‌ها به استان‌هایی همچون تهران شده است.

ا

 

نقل مکان تجار کرمانشاهی به تهران برای پرداخت مالیات کمتر

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: آنچه که امروز واحدهای تولیدی و صنعت و نظام مالیاتی ما را دچار مشکل کرده است مالیات بر ارزش افزوده است و با این وجود مشکلات مالیات مشاغل را دیگر فراموش کرده‌ایم.

وی بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده قانون بدی بود و متاسفانه بد هم اجرا شد، در کرمانشاه هم مسئولان مربوطه با تفاسیری که از این قانون دارند شخیص‌های عجیب و غریبی صادر می‌کنند که واحدهای تولیدی و صنعتی استان را زمین‌گیر کرده است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه الان دو سه سالی شاهدیم بسیاری از واحدهای بزرگ تجاری و بازرگانی استان دفاتر خود را به تهران انتقال می‌دهند تا مالیات‌هایشان را در آنجا محاسبه کنند یعنی در تهران مالیات کمتری پرداخت می‌کنند.

کاشفی ادامه داد: مگر در کرمانشاه چند تجار و بازرگان بزرگ داریم، 4 تا 5 هزار نفر بیشتر نیستند آنها را هم از استان فراری بدهیم زیان بیشتری به ما تحمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: هیئت های حل اختلاف ما هم مشکل دارند و علی‌رغم اعتراضات همچنان در این هیئت ها یک طرفه رای صادر می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در خصوص راهکار حل این مشکلات هم گفت: طبق قانون باید بخشی به نظر مودی احترام بگذاریم، اگر هم نه ، ممیزها تشخیصی خلاف اظهارنامه صدور می کنند باید متقن و بر اساس استاندارد باشد نه تشخیص‌های بیهوده و تفسیرهای سلیقه‌ای از قانون.

ا

 

باید سهم استان کرمانشاه از درآمدهای مالیاتی کشور کاهش یابد

صفایی سخنگوی اتاق اصناف هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: سهم وصول مالیات در استان ها مشخص است و نمی‌توان آنرا تغییر داد، هنر مدیران ما باید این باشد که قبل از ارائه لایحه به مجلس سهم استان را کاهش دهند.

وی با اشاره به اخذ مالیات‌های برابر از استان‌‌ها گفت: به عنوان مثال فولاد مبارکه اصفهان به تنهایی به اندازه کرمانشاه می‌تواند مالیات بدهد.

سخنگوی اتاق اصناف با بیان اینکه از طرف دیگر مالیات‌ها باید به تناسب میزان درآمد استان‌ها باشد، گفت: ما معتقدیم در شرایط رکود هم مالیات نباید افزایش پیدا کند.

صفایی ادامه داد: این مالیات‌هاتوافقی بود که صورت گرفت با توجه به محدودیت درآمد نفتی، وقتی نفت دچار محدودیت شود چطور باید کشور را اداره کنیم قطعا با همین مالیات‌ها.

وی تصریح کرد:دولت باید برود به سمت شناسایی مالیات گریزها و همچنین برای سال آینده نیز شرایط متفاوت از آنچه امسال بود مالیات‌ها بسته شود.