اسلام آباد خبر23:54 - 1397/04/17
گزارش تصویری

مراسم سوگواری شب شهادت امام صادق (ع) در اسلام آباد غرب برگزار شد+ تصاویر

اسلام آباد خبر: مراسم سوگواری شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام حسین (ع) با سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهری برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مراسم سوگواری شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام حسین (ع) با سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهری برگزار شد.

 

مهری امام جمعه شهرستان شیعه را مدیون مکتب امام صادق (ع) دانست و افزود : امام صادق (ع) نماد راستگویی و امانتداری در مکتب شیعه میباشد .

 

ایشان در ادامه به راست گویی و امانتداری امام علی (ع) در نزد پیامبراشاره نمود و افزود: رسول خدا این دو صفت را بیش از پیش دوست داشته و در نزد ایشان دارای اهمیت زیادی بوده است .

 

وی در ادامه  به بیان حدیثی ازامام سجاد (ع) در بحث راستگویی و امانتداری اشاره نمود که میفرماید: به خدا سوگند اگر شمشیری را که با آن پدرم را به قتل رساند آن رانزد من به امانت بسپارند همانطور که تحویل گرفته ام تحویل خواهم داد این امانتداری و راست گویی است، خیلی ها امروز در جامعه براحتی دروغ میگویند و برای آن اسم میگذارند که فلانی خالی میبندد نمی گویند کذاب و دروغگو است.

 

ایشان در ادامه صحبت های خود به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) اشاره نمود که میفرماید:اگر کسی دروغ گفت انجام گناه های دیگر برایش آسان میشود کسی که از دروغ گویی پرهیز کرد و راستگویی پیشی گرفت خیلی از گناه های دیگر را انجام نمیدهد.

 

وی گفت :امام صادق (ع) در حدیثی اهمیت این دوصفت را این چنین بیان میفرماید : ای مردم به طول رکوع و سجود افراد نگاه نکنید به راستی گفتار و امانتداری افراد توجه داشته باشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری در پایان صحبت های خود با استناد به این حدیث مردم را به راست گویی و امانتداری دعوت نمود و افزود هر کس این دو صفت را سر لوحه زندگی خود قرار دهد هرگز گرفتار گناه نخواهد شد.

 

پایان مراسم نیز با نوحه خوانی ذاکرین اهل بیت (ع) کربلائی ابراهیم صادقی و محمد جواد صادقیان همراه بود.