اسلام آباد خبر12:30 - 1397/04/19

طبق قانون تا پایان امسال باید تکلیف اضافه شدن 40 نماینده به مجلس مشخص شود

اسلام آباد خبر: عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان دارای بارمالی است که دولت باید این بار مالی را بپذیرد که تاکنون دولت بار مالی آن را نپذیرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، احمد علریضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراها در خصوص اضافه شدن 40 نفر به تعداد نمایندگان مجلس گفت: این موضوع از اختیارات دولت است که باید لایحه مربوط به افزایش تعداد نمایندگان را به مجلس ارائه کند که ما نیز منتظر هستیم که این طرح در قالب لایحه از جانب دولت به مجلس آورده شود.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس بیان کرد: افزایش تعداد نمایندگان دارای بارمالی است که دولت باید این بار مالی را بپذیرد که تاکنون دولت بار مالی آن را نپذیرفته است.

 

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص سهمیه هر شهرستان و حوزه انتخابیه مختلف برای اضافه شدن 40نماینده به تعداد 290نماینده فعلی مجلس در کمیسیون شوراها صورت گرفته و هماهنگی های لازم در همه استانها انجام شده است.
 

وی در خصوص زمان احتمالی ارائه لایحه مذکور توسط دولت گفت: پیگیر هستیم که این لایحه هر چه زودتر به مجلس ارائه شود، طبق قانون نباید زمان تصویب لایحه افزایش تعداد نمایندگان با سال انتخابات مجلس تضاد داشته باشد در این صورت تا پایان امسال باید تکلیفش مشخص شود.

 

علیرضا بیگی با بیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان موضوعی است که در قانون اساسی آمده است، ادامه داد: مطابق قانون باید هر ۱۰ سال یک بار ۲۰ نماینده به نمایندگان مجلس اضافه شود، یعنی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ حداکثر می‌توان ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود؛ در مجلس هشتم دولت لایحه‌ای را به مجلس آورد تا ۲۰ نفر به نمایندگان اضافه شود اما این لایحه در صحن رای نیاورد؛ در مجلس نهم نیز در این زمینه طرحی مطرح شد که در نهایت به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/