اسلام آباد خبر10:25 - 1397/04/20

تشکیل جلسات میلیاردی به نام مبارزه با مفاسد اقتصادی با نتیجه هیچ!/ هیات دولت عادت کرده جلسات را بدون دستور جلسه برگزار کند/ جلسات را علی الله برگزار می کنند

اسلام آباد خبر: قاضی‌پور گفت: هزینه جلسات و وقتی که اعضای حاضر در جلسه می گذارند مگر از جیب آقایان می آید که جلسه را بدون دستور جلسه و مصوبه تشکیل می دهند، باید جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقنصادی اولا دستور جلسه داشته باشد و ثانیا نیز باید مصوبه آن به اطلاع عموم برسد.

به گزارشاسلام آباد خبر، نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عدم ارائه دستور جلسه به اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قبل از شروع جلسه اظهارداشت: هیات دولت به این امر عادت کرده است که جلساتش را بدون دستور جلسه و مصوبه تشکیل دهد چرا که این امر را در نوبت اول خود مجلس اهتمام آنچنانی به انجام آن ندارد و دولت هم به تبعیت از مجلس این کار را انجام می دهد.

 

وی ادامه داد: چندین بار بنده و آقای محجوب این موضوع را به دولت و مجلس تذکر و اخطار داده ایم ، چرا که بر اساس اصل 69 قانون اساسی باید این موضوع یعنی وجود مصوبه و دستور جلسه در مجلس و دولت باشد که متاسفانه دولت و مجلس اهتمامی به این امر ندارند و جلسات را علی الله برگزار می کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرکدام از این جلسات هزینه های میلیاردی برای کشور دارد، گفت: هر جلسه باید سر فصل موضوعات و دستور جلسه را در دعوت نامه به اطلاع اعضاء برسانند ، نمی شود که جلسه ای را با هزینه میلیاردی تشکیل دهیم و هیچ مصوبه و دستور جلسه ای را هم ارائه ندهند.

 

قاضی‌پور گفت: هزینه جلسات و وقتی که اعضای حاضر در جلسه می گذارند مگر از جیب آقایان می آید که جلسه را بدون دستور جلسه و مصوبه تشکیل می دهند، باید جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقنصادی اولا دستور جلسه داشته باشد و ثانیا نیز باید مصوبه آن به اطلاع عموم برسد.

 

وی در خصوص موضوعاتی که باید در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شود بیان داشت: در دو جلسه اخیری که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد تنها به موضوعاتی پرداخته شد که اصلا موضوع روز اقتصاد کشور نمی باشد و باید مسائلی مطرح شود که موضوع روز اقتصاد است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در پایان گفت: خرید 2 تن سکه از سوی یک شخص، سوداگری در بازار ارز، خودرو و... باید در دستور کار جلسات قرار گیرد نه موضوعاتی که در وضعیت امروز کشور هیچ موضوعیتی ندارد.

 

انتهای پیام/