اسلام آباد خبر14:05 - 1397/04/20
استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد شورای فنی مطرح کرد:

بیمارستان اسلام‌آبادغرب و مسکن مهر سرپل‌ذهاب زودتر تعیین تکلیف شود

استاندار کرمانشاه از کوتاهی شورای فنی برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی استان انتقاد کرد و گفت: مسکن مهر سرپل‌ذهاب و بیمارستان اسلام‌آبادغرب باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای فنی استان کرمانشاه که امروز (۲۰ تیر) برگزار شد از روند پیگیری امور در شورای فنی انتقاد کرد که بسیار کند پیش می‌رود و افزود: کارها در ساختار اداری استان ما لاک‌پشتی پیش می‌رود و تصمیم گیری برای یک کار آنقدر طول می‌کشد که باید از اصل کار صرف نظر کرد.


بازوند از نظارت ناکافی شورای فنی استان بر بسیاری از پروژه‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: فکر می‌کنم روح شورای فنی از بسیاری از پروژه‌های عمرانی خبردار نیست.



استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شورای فنی نظارت کافی در پروژه‌های
عمرانی، ساختمان‌ها، جاده‌ها، نمای ساختمان‌ها و … در استان ندارد و
عملکرد خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.


وی از هدر رفت پول‌های بیت‌المال در پروژه‌هایی که نادرست اجرا می‌شود یاد کرد و گفت: ریال به ریال این پول‌ها و اعتبارات را به سختی برای استان می‌گیریم و اینگونه هدر می‌رود.


استاندار کرمانشاه از نقش مهم شورای فنی در نظارت بر ساخت و سازها یاد کرد و افزود: اعضای شورا برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی حقوق می‌گیرند، اما معلوم نیست چرا نظارت کافی ندارند.


بازوند خاطرنشان کرد: نقش شورای فنی بر ساخت و سازهای استان مانند نقش شورای تامین در مسائل امنیتی است و نباید این نقش مهم را نادیده گرفت.

وی خواستار پررنگ شدن نقش شورای فنی در ساخت‌ و سازهای استان شد و عنوان کرد: اگر لازم باشد باید ترکیب شورا عوض شود.

استاندار کرمانشاه نمونه این عدم نظارت را در آسفالت راه‌های استان دانست که عمر آنها بیش از دو سال هم طول نمی‌شود و یا پروژه‌های نادرستی که در حوزه عمران شهری اجرا می‌شود.


وی نمونه دیگر عدم نظارت را در پروژه بیمارستان اسلام آبادغرب و یا مسکن مهرهایی اعلام کرد که بر اثر زلزله تخریب شد.



استاندار کرمانشاه با اشاره به گذشت حدود هشت ماه از
زلزله، اظهار کرد: هنوز تعیین نکردیم که برای بیمارستان اسلام آبادغرب
چه کاری باید انجام شود و مقاوم سازی را در دستور کار داریم یا تخریب و
بازسازی.


استاندار کرمانشاه با انتقاد از بلاتکلیفی هشت ماهه بیمارستان اسلام آبادغرب، تاکید کرد: این بیمارستان باید زودتر از حالت فعلی خارج شود و با ساخت آن در دل مردم امید ایجاد شود.


وی گفت: باید هرچه زودتر مشخص شود این پروژه مقاوم سازی می‌شود و یا تخریب و بازسازی. به علاوه مسئولیت اجرای آن نیز صرفا بر عهده دستگاه مجری است که باید پاسخگو باشد.


به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، حتما باید آخرین ویرایش‌های آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله در بازسازی این ساختمان  لحاظ شود.


وی تشریح طرح نهایی برای افکار عمومی و مراجع قضایی را نیز ضروری خواند و عنوان کرد: باید نظر وزارت بهداشت نیز در مورد برنامه برای بازسازی این بیمارستان اخذ شود.


بازوند درباره مسکن مهر سرپل‌ذهاب نیز تاکید کرد: این پروژه دید ۱۰ میلیون نفری که در کشور در مسکن مهر زندگی می‌کنند را خراب کرده و باعث ترس آنها می‌شود و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.


وی اظهار کرد: آسیب‌ها و دلیل تخریب این پروژه نیز باید بدون اغماض و با درصد سهم هر بخش مقصر اعلام و شفاف سازی شود.
 

انتهای پیام/