اسلام آباد خبر09:20 - 1397/04/27
مدیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر مرصاد خبر داد:

ارسال۱۱۲ اثر به جشنواره تئاتر مرصاد/ حضور چهره‌های مطرح تئاتر ایران

اسلام آباد خبر: مدیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر مرصاد از ارسال ۱۱۲ اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، خسرو تمری اظهار داشت: جشنواره تئاتر مرصاد یک رویداد ملی است که ظرفیت خوبی در سطح کشور برای استان کرمانشاه به ویژه برای اسلام‌آباد غرب و به خصوص برای کارهای حوزه دفاع مقدس ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: تبلور بخش عمده‌ای از هویت هشت سال دفاع مقدس را در مرصاد می‌بینیم و تنها ابزاری که می‌تواند به نحو موثری این بستر را نشان دهد حوزه هنر به ویژه تئاتر است.


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تئاتر منبر است و بلکه بالاتر از منبر است، گفت: این نشان از تاثیرگذاری و اهمیت این هنر است.


تمری بیان داشت:‌با توجه به اینکه این جشنواره ۹ دوره به صورت منطقه‌ای برگزار شده و پس از دوسال وقفه مجددا آغاز شده است، از زمان حضورم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌آبادغرب اولویت را بر اجرای جشنواره ملی مرصاد قرار دادم.


وی تصریح کرد: این جشنواره حتما باید به صورت ملی برگزار می‌شد تا جایگاه واقعی خود را نشان دهد، لذا با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری فرمانداری و انجمن نمایشی شهرستان فراخوان این جشنواره را تدوین و اعلام کردیم.


مدیر اجرایی جشنواره تئاتر مرصاد با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی گفت: استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته و ۱۱۲ اثر هنری به دبیرخانه این جسنواره ارسال شده است.


تمری خاطرنشان کرد: بنا به اذعان داوران جشنواره چهره‌های بزرگ حوزه تئاتر کشور در این جشنواره حضور دارند و در حال حاضر هم مرحله بازبینی آغاز شده است.


وی بیان داشت: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده این جشنواره درخور نام کرمانشاه، مرصاد و شهر شهدای مرصاد برگزار شود.


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب زمان برگزاری این جشنواره را دهه سوم مردادماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دبیرخانه دائمی جشنواره مرصاد نیز فروردین‌ماه امسال در اسلام‌آباد غرب ایجاد شد.