اسلام آباد خبر09:30 - 1397/05/08

بهانه جدید برخی مدیران بازنشسته برای فرار از استعفا یا برکناری: "قانون مجلس شامل حال شرکت ها نمی شود!"

اسلام آباد خبر: حالا باید منتظر ماندو دید که آیا مصوبه مجلس شامل حال مدیران شرکت های زیر مجموعه نهادهای دولتی می شود یا اینکه همین مساله به بهانه ای برای ادامه کار بازنشستگان اینبار در مجموعه ای جدید تبدیل خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند روز پیش بود که نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با 194 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 240 نماینده حاضر تصویب کردند.

 

همین امر موجب شد تا موج جدیدی از اسامی مدیران بازنشسته در رسانه ها منتشر شود و افراد بسیاری که شامل این طرح می شدند، رایزنی ها و لابی های خود را برای فرار از اجرای این طرح آغاز کنند.

 

دراین بین البته برخی مدیران نیز به جای لابی، کارشکنی در اجرای دستور و مصوبه صادر شده را آغاز کردند. شهرداری تهران که با دستور افشانی به عنوان یکی از اولین نهادها اقدام به پالایش مدیران بازنشسته کرده بود نیز جزو مجموعه هایی است که با کارشکنی برخی مدیران روبرو شده است.



در این باره گفته می شود رحمان زاده مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با این استدلال که قانون بازنشستگی شامل شرکت های شهرداری نمی شود قصد ندارد از این مجموعه برود. وی که ۱۳ سال پیش و قائم مقام وی ۱۰ سال پیش بازنشسته شده اند، حالا جزو اولین مدیرانی به حساب می آیند که مقابل مصوبه مجلس ایستاده اند.

 

در حالیکه این خبر از دیروز به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شده است شهرداری هیچ واکنشی به آن نشان نداده و این شائبه را تقویت می کند که شهرداری در صدد واکنش سنجی افکار عمومی است تا در صورت امکان مدیران رده بالای بازنشسته خود را به شرکت های تابعه منتقل و در عمل فقط جابجایی صورت دهد و از بند عدم بکارگیری خودداری کند.

 

حالا باید منتظر ماندو دید که آیا مصوبه مجلس شامل حال مدیران شرکت های زیر مجموعه نهادهای دولتی می شود یا اینکه همین مساله به بهانه ای برای ادامه کار بازنشستگان اینبار در مجموعه ای جدید تبدیل خواهد شد.