اسلام آباد خبر11:42 - 1397/05/15
مظفر تیموری قائم مقام جشنواره ملی تئاتر مرصاد :

جشنواره ملی تئاتر مرصاد می تواند زمینه ارتقاء تئاتر استان کرمانشاه را فراهم کند

اسلام آباد خبر: تئاتر استان کرمانشاه نیازمند وجود جشنواره های دائمی و در سطح ملی است و جشنواره تئاتر مرصاد می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه نمایش استان فراهم کند.

 مظفر تیموری در کفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر،بیان داشت:  تئاتر استان کرمانشاه نیازمند وجود جشنواره های دائمی و در سطح ملی است و جشنواره تئاتر مرصاد می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه نمایش استان فراهم کند. 

وی افزود : در استان کرمانشاه گروههای متعددی در حال فعالیت هستند و لذا برگزاری جشنواره های نمایشی زمینه حضور گروههایی از سراسر کشور فراهم می کند و باعث تبادلات هنری در عرصه نمایش را فراهم می کند. 
 
تیموری افزود : جشنواره تئاتر مرصاد در ٩ دوره گذشته خود که به صورت استانی و منطقه ای برگزار شده دارای فراز و فرودهای زیادی بوده و لذا در دهمین دوره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب به صورت جدی طرح ملی شدن این جشنواره را مطرح کردند که با استقبال اداره کل و این معاونت مواجه شد و خوشبختانه جشنواره در گستره ملی در حال انجام است.
 
قائم مقام دبیر دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد افزود : این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی فراخوان داده شد و مجموعا ١١٢ اثر در این دوبخش به جشنواره رسد که تعداد ٦٣ اثر در بخش خیابانی و ٤٩ اثر نیز در بخش صحنه ای به جشنواره رسید که پس از ارزیابی هیات داوران تعداد ٢٠ اثر به مرحله پایانی راه یافتند. 
 
تیموری افزود : این جشنواره به مدت ٥ شبانه روز در شهرستان اسلام آباد غرب از ٢٢ مرداد لغایت ٢٦ مرداد برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند به صورت عمومی از اجراهای نمایش در این جشنواره دیدین نمایند.
 
وی افزود : در این جشنواره هنرمندای از استانهای تهران ؛ قزوین ؛ گیلان ؛ اصفهان ؛فارس ؛ کردستان ؛ آذربایجان غربی ؛ کرمانشاه ؛ آذربایجان شرقی ؛ خوزستان ؛ بوشهر ؛ کهکیلویه و بویراحمد ؛ لرستان در دو بخش خیابانی و صحنه ای حضور خواهند داشت
.
وی همچین به حماسه مرصاد اشاره و بیان داشت : حماسه مرصاد برگ زرین تاریخ رشادت ها و شهامت های مردمان کرمانشاه به ویژه اسلام آّباد غرب بود و شایسته است به صورت ویژه ای در ابعاد مختلف به آن توجه شود و جشنواره تئاتر مرصاد بهترین ظرفیت برای به نمایش درآوردن این حماسه ها است.