اسلام آباد خبر11:08 - 1397/05/25
گزارش تصویری-تشریحی3؛

نگاهی به آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آباد خبر: نمایش های«واقعا باید چکار کرد؟»، «درون پیراهن یحیی:»، «رویای فیروزه ای»، «سلما» ، «انتهای خوش»، «خانه آرزوها»، «زیر پل»، «بابا نفس داد»، «پدر یک قهرمان بود» از آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب هستند

به گزارشاسلام آباد خبر،  نمایش های«واقعا باید چکار کرد؟»، «درون پیراهن یحیی:»، «رویای فیروزه ای»، «سلما» ، «انتهای خوش»،  «خانه آرزوها»،  «زیر پل»،  «بابا نفس داد»،  «پدر یک قهرمان بود» از آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب هستند که در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در بخش های صحنه ای و خیابانی با استقبال مردم اجرا شدند.

 

واقعا باید چکار کرد؟

 

 اجرای گروه نمایش ققنوس به کارگردانی آرش ناصری از شهرستان بوکان در پارک شاهد اسلام آباد غرب با نام واقعاً چکار باید کرد.

 

 نمایش خیابانی واقعاً چکار باید کرد؟... کاری از گروه نمایش ققنوس، استان آذربایجان غربی، شهرستان بوکان در محل پارک شاهد واقع در ٧٠٠ دستگاه جنب مجتمع غدیر به کارگردانی آرش ناصری به اجرای نمایش پرداختند.

 

درون پیراهن یحیی:

 

درون پیراهن یحیی با کارگردانی سهراب میثمی و نویسندگی جمشید خانیان از استان خوزستان شهرستان آبادان در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری غدیر کار خود را در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به اجرا گذاشت.

 

گروه نمایش بهار با اجرای درون پیراهن یحیی با کارگردانی سهراب میثمی و نویسندگی جمشید خانیان  از استان خوزستان شهرستان آبادان در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری غدیر کار خود را به اجرا گذاشت.

 

 

رویای فیروزه ای:

 

نمایش رویای فیروزه ای از استان لرستان شهرستان دورود برای اجرا در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در مجتمع فرهنگی هنری غدیر به روی سن رفت.

 

رویای فیروزه ای سرگذشت جوانی است که در فاز نیروهای انقلابی نبوده ولی با راهنماییهای شخصی که جبهه رفته تبدیل به انسان دیگه ای شده و باعث میشه راهش برگرده، به هر حال به جبهه میره و بعد مدتی خانمی ترکش خورده و این جوان میره با اصرار دوست همین خانم با موتور میرسونه بیمارستان و بعد مدت کوتاهی عاشق میشن، اما پسر اصرار داره که حاجی گفته برای اینکه خدا شما رو ببخشه برو خواستگاری، اما قدرت ابراز عشق رو ندارن تا لحظه آخر که جوان به حاجی میگه برام خواستگاری کن و .... متاسفانه اون خانم اسیر میشه و جوان از عشق و ... حالش بد میشه و ...

 

 

سلما:

 نمایش سلما در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آباد غرب به اجرای عموم رفت.

داستان نمایش سلما، داستان دختری است که پدرش از رزمندگانی بوده که زمان جنگ اسیر شده و بعد از آزادگی متوجه موج گرفتگی پدر می شوند و او را به آسایشگاه جانبازان می برند. 

پسری از خانواده پولداری قراره از سلما خواستگاری کنه و مادر سلما اصرار داره که پدرت باید باشه ، بالاخره خواستگار با خانواده میاد و حرفایی رد و بدل میشه که قصد تحقیر خانواده سلما را دارند. در این حین موج گرفتگی پدر سلما شروع میشه و خواستگاری به هم می خورد و پدر را به آسایگاه باز می گردانند و جریان خواستگاری منتفی می شود.

 

 

انتهای خوش:

 

 در مجتمع فرهنگی هنری غدیر، نمایش انتهای خوش از اصفهان به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصادبه روی سن رفت و به اجرای نمایش پرداخت.

 

ماجرای انتهای خوش ماجرای خانم معلمی است که با نجاری به اسم فرهاد ازدواج می کند و نجار و دوست صمیمی که داشت عازم جبهه شده که دوست نجار در جریانی وارد گروهک های ضد انقلاب می شود و آخر سر منجر به شهادت فرهاد می شود و ... ادامه ماجرا نیز آن دوست فرهاد با سم کشته می شود.

 

 

بابا نفس داد:

 

نمایش خیابانی بابا نفس داد در پارک شاهد برای دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به اجرای داوری رفت.

 

این نمایش جریان پسر شهیدی است که وسایل و یادگاری های دوران جبهه پدرش را به حراج گذاشته و .... اینکه بعد شهادت پدر چه مشکلاتی برای مادرش پیش اومده و بغضی که در گلو دارد و تهمت هایی که به خانواده و فرزندان شهدا می زنند . بعد سالها جنازه پدر  بر میگرده پسر میگه این پدر من نیست مادرم گفته چارشونه بوده این که شده پر چفیه ای و بغض و گریه و ....

 

 

زیر پل:

 

نمایش صحنه ای زیر پل برای داوری در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به روی سن مجتمع فرهنگی هنری غدیر رفت.

 

تئاتر صحنه ای زیرپل با نویسندگی و کارگردانی حسین قنبری راد برای داوری در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به  روی سن رفت.

 

نمایش زیر پل جریان چوپانی ساده لوح است که به منافق زنی برخورد می کند و زن منافق قراره به همدان برسه و از چوپان کمک می خواد ناگهان شخصی به اسم خلیل که قاتل است سر می رسد و خلیل با منافق همدست شده و قصد رفتن به همدان را دارند.

 

شاهمراد که همان چوپان است، آنها را به استوار کمری لو می دهد و در حین فرار آن دو نفر (زن منافق و خلیل) کشته می شوند.

 

 

پدر یک قهرمان بود:

 

نمایش پدر یک قهرمان بود از تبریز در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آباد غرب به اجرای داوری رفت.

 

خلاصه داستان پدر یک قهرمان بود:

 

پدر و پسری در حال نقالی آرش از اسطوره های ملی هستند و پدر سعی دارد حین نقالی به پسر نقل آرش بیاموزد در حالی که پسر مدام از قهرمانان بازیهای کامپیوتری خود می گوید و نقل را خراب می کند.

 

در نهایت با وارد شدن فرد دیگری و به کمک وی، پدر نقل قهرمانان ملی و شهداء را به پسر می گوید تا او را با قهرمانان واقعی خود آشنا کند.

 

 

خانه آرزوها:

 

نمایش خیابانی خانه آرزوها در پارک شاهد در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به اجرای داوری رفت.

 

گروه نمایش ریگا از استان کردستان شهرستان مریوان با کارگردانی لقمان قادری به نمایش خود با نام خانه آرزوها پرداختند.

 

نمایش راجع به دو برادر است که دری را حمل می کنند و این در شامل تمام دوران زندگی آنان از لحظه تولد تا بمباران شیمیایی سردشت است که شهر به شهر آنرا به تصویر می کشند و ...