اسلام آباد خبر12:49 - 1397/06/20
درس مقاومت از فرهنگ عاشورایی گرفته‌ایم؛

سردار ریحانی: دشمن به دنبال گرفتن پایگاه‌ مردمی نظام است

اسلام آبادخبر:فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: پایگاه مشروع مردمی مایه اقتدار ملی نظام است و دشمن به دنبال گرفتن این پایگاه مردمی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سردار بهمن ریحانی امروز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی به ما درس ایستادگی و مقاومت داده است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی با تاسی از همین فرهنگ از گردنه‌های اقتصادی سخت که بزرگترین حربه دشمنان است عبور خواهند کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: ۴۰ سال است دنیا نظاره‌گر جنگ‌های بزرگی در این کره خاکی بوده و اکثر این جنگ‌ها بین مسلمانان و آمریکا بوده است.

سردار ریحانی دلیل وقوع این جنگها را ناشی از شکل‌گیری واقعیت بزرگی در تاریخ و جغرافیای این جهان دانست و تصریح کرد: حقیقتی به نام اسلام در حال پیش‌روندگی است.

وی بیان داشت: اسلام هم پیش‌روندگی و هم پیش‌برندگی دارد؛ آنها هم نمی‌توانند این حقیقت را بپذیرند و اجازه گسترش دهند چون فضای مهندسی آنها کوچکتر می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استکبار می‌داند جهان اسلام از صدر تاکنون به دنبال مفاهیم و شعارهایی همچون آزادی و رهایی از اسارت و زیر یوق استکبار بودن است و بر اساس این شعار هم عمل کرده است.

سردار ریحانی تصریح کرد: عصبانیت و ناراحتی دشمن به خاطر حرکت پرشتاب جهان اسلام است که نمی‌تواند آنرا ببیند.

وی پایگاه مشروع مردمی را مایه اقتدار ملی برشمرد و افزود: جهان استکبار به دنبال گرفتن این پایگاه مردمی است که با ایجاد تفرقه‌ در بین مردم آنرا دنبال می‌کند.