اسلام آباد خبر16:06 - 1397/06/29

اقامه نماز ظهر عاشورا دراسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: نماز ظهر عاشورا دراسلام آبادغرب به امامت حجت الاسلام مهری امام‌جمعه شهرستان در باغ رضوان این شهراقامه شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  همزمان با عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام مهری امام‌جمعه شهرستان با حضور جمع کثیری از سوگواران سیدالشهدا(ع) و یارانش  در باغ رضوان اسلام آبادغرب  اقامه شد.

براساس این گزارش، خیل عظیم عزاداران حسینی در غم و ماتم شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور در هیئات مذهبی اسلام آبادغرب  از صبح سوگواری روز عاشورا را آغاز کرده و از نقاط مختلف شهر به سمت مزار شهدا و باغ رضوان  این شهر  به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند و در ادامه نماز ظهر روز عاشورا را در صفوف متعدد و منسجم برگزار کردند.

 

حجت الاسلام مهری امام‌جمعه شهرستان در سخنرانی پیش از نماز ظهر عاشورا  با طرح اسن سوال که چرا 50 سال پس از وفات پیامبر(ص) واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ به بررسی عوامل و حادثه هایی زمینه وقوع عاشورا پرداخت .

وی اظهار کرد: کار دنیای اسلام به جایی کشید که بر سر اهل بیت(ع) عظیم ترین جنایت تاریخ، آنهم به دست مسلمین رخ داد.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: اولین عامل وقوع عاشورا، کنار گذاشتن وصایای پیامبر بود؛ که امت از کتاب خدا و اهل بیت جدا نشوند اما منافقین زمان گفتند کتاب خدا ما را کفایت می کند اهل بیت لازم نیست.

وی با اشاره به فرموده امام راحل(ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، گفت: قانون اساسی را سرلوحه کارتان قرار دهید چون بر طبق قانون اساسی بر ولایت مطلقه فقیه تأکید شده است و تاز مانی که قانون اساسی بصورت عینی و عملی سرلوحه کار ما باشد آسیبی به مملکت نمی رسد.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: شمرهای زمانه شمشیرها را غلاف کشیده اند و منتظرند که آیا حسین تنها می ماند تا کربلای دیگری را رقم بزنند.