اسلام آباد خبر15:14 - 1397/06/31
فلاحت پیشه در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

نکته کلیدی که باید روحانی در سازمان ملل به آن اشاره کند/ روحانی باید به نقد سیاست های آمریکا در منطقه بپردازد/ انتظارات ایران پس از خروج آمریکا از برجام باید در این مجمع مطرح شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار می رود آقای روحانی، رئیس جمهوری ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحمد به مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کند و از کشورهای اروپایی عضو برجام بخواهد تا با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رود آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران در صحبت های خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به سه نکته کلیدی اشاره کند.

 

وی در ادامه گفت: اولین موضوع این است که آقای روحانی باید نقد سیاست های آمریکا به خاطر نقض معاهدات بین المللی با مصداق موضوع برجام را در صحبت های خودش بگنجاند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: دومین نکته حائز اهمیت این است که  رئیس جمهور کشورمان باید به تشریح رویکرد جمهوری اسلامی ایران بپردازد و نسبت به اینکه این رویکرد با واکنش منفی برخی کشورها مواجه شده است، مطالبه کند.

 

فلاحت پیشه افزود: موضوع سومی که آقای روحانی باید به آن اشاره کند انتظاراتی است که پس از خروج آمریکا از برجام وجود دارد؛ کشورهای دیگر عضو معاهده برجام باید بجای همکاری با آمریکا به سمت ایران بیایند و با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.

 

فلاحت پیشه در پایان گفت این مواردی است که آقای رئیس جمهور باید در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/