اسلام آباد خبر16:53 - 1397/08/14
با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان/

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد/تقدیر از درخشش حماسی مردم اسلام آبادغرب در 13 آبان

اسلام آبادخبر: پیش از ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این جلسه ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: اگر بخواهیم دستاورد قابل توجهی برای فرهنگ عمومی در بستر کنش های عمومی در نظر بگیریم، لازم است برنامه ای مدون با چشم انداز فرهنگ عمومی تهیه و تدوین شود.

وی با اشاره به برخی برنامه های فرهنگی اجرا شده در سطح خرد و کلان کشوری، افزود: در فرهنگ عمومی با آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است هنوز فاصله داریم و در این راستا باید با یک برنامه منسجم همراه و همگام با سایر ادارات و دستگاه ها کار کنیم تا به هدف برسیم.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در این جلسه  با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) ، از حضور حماسی و با شکوه مردم در برنامه های ملی، مذهبی تقدیر و تشکر نمود و گفت:  مردم انقلابی شهرستان همیشه خوش درخشیدند؛ در 7 محرم آن عظمت خلق شد و در راهپیمایی 13 آبان حماسه حضور مردم را به منصه ظهور رساندند و صدا و سیما و رسانه ها اخبار خوبی را انعکاس دادند.

وی اظهار داشت: مردم نشان دادند هر وقت دشمن تهدیدش شدیدتر، حضور مردم پر رنگ تر بوده و مردم نشان دادند که دشمن هیچ غلطی نمی کند و هر موقع احساس شد که دشمن در حال جلو آمدن است مردم محکم تر دفاع کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به برپایی 11 موکب مردمی در ایام اربعین، گفت: واقعا" باید از مردم تشکر کرد، این مردم در موکب های مردمی عاشقانه به زوار اربعین خدمات دادند و در وعده های صبحانه، ناهار،  شام و میان وعده بالغ بر 600 هزار نفر از زوار اربعین را پذیرایی نمودند و اینها نشان می دهد که ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در این شهرستان وجود دارد، لذا مدیران باید اینها را بکار بگیرند و از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

 

وی  با تاکید بر تقویت فرهنگ عمومی و قدرشناسی از شهدا و اسطوره های انقلاب، تصریح کرد: مدیران جمهوری اسلامی و کسانی که سر سفره نظام اسلامی هستند باید از انقلاب و عزت اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان ساخت: در بحث فرهنگ عمومی کارهای خوبی در شهرستان آغاز و انجام شده، لذا باید پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان شناسایی شوند و فرهنگ عمومی فقط اداره فرهنگ و ارشاد نیست بلکه تمام ادارات و دستگاه ها عضو هستند و باید بصورت منسجم کار کنند و هر مصوبه ای در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد لازم الاجراست.

 

در ادامه سرهنگ باوندپور فرمانده سپاه شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از خلق حماسه حضور در 13 آبان توسط مردم، گفت: جلسات برگزار شده در راستای فرهنگ عمومی رو به پیشرفت است و می تواند الگویی برای شهرهای دیگر باشد.

 

وی با اشاره بازتاب مثبت برپایی موکب های مردمی به حمایت از این قبیل اقدامات تاکید نمود و با پیشنهاد طرح موضوع در جلسات شورای فرهنگ عمومی به برخی مشکلات  نظیر مشکلات ترافیکی، سدمعبر و مزاحمت خودروهای سنگین در محلات برای مردم اشاره کرد.

سرهنگ سلیمی فرمانده انتظامی شهرستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از امنیت زوار در ایام اربعین ، به کاهش تصادفات و بستن کمربند عمومی بعنوان آثار بالا رفتن فرهنگ عمومی اشاره کرد.

 

 

عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان نیز با تاکید بر کار نرم در حوزه فرهنگی گفت: در اربعین هیچ کسی به مردم نگفته با این همه خطرات به زیارت عتبات عالیات بروند اما چون در این زمینه کار فرهنگی و دینی صورت گرفته و زمینه فراهم شده مردم استقبال می کنند.

مجیدی رئیس اداره اطلاعات شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی  اظهار کرد: در 13 آبان مردم نشان دادند که همچون دوران دفاع مقدس پای انقلاب و آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی با برشماری برخی مشکلات شهرستان و تذکراتی به برخی ادارات، اسلام آبادغرب 1280 شهید تقدیم انقلاب نموده و بیش از 2000 ایثارگر دارد، لذا انتظار است مسئولین بیایند و گزارش خدمات دستگاه های مختلف را به مردم ارائه دهند.

 

 

مدیران ادارات اوقاف ، کمیته امداد بهزیستی ، ورزش و جوانان شهرستان و روابط عمومی شهرداری نیز در این جلسه با بیان گزارش های از خدمات خویش دیدگاه های خود را ابراز نمودند.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر در پایان این جلسه، تنی چند از اعضای شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب به پاس حضور فعال در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و همچنین اهتمام ویژه به فعالیت های دینی، مذهبی و فرهنگی شهرستان و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر توسط امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مورد تقدیر قرار گرفتند.