اسلام آباد خبر15:33 - 1397/08/25
آیت‌الله علما:

عقب‌نشینی رژیم‌ صهیونیستی بعد از ۴۰ سال قدرت اسلام را آشکار کرد

امام جمعه کرمانشاه، عقب‌نشینی رژیم‌ صهیونیستی بعد از ۴۰ سال با حملات موشکی حماس را نشانگر قدرت اسلام و زمینه‌ای برای آزادی قدس دانست.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: این امام همام همواره بر مراقبت از امانت توصیه داشته‌اند و رواست هر شخصی در هر جایگاهی به خصلت وارسته امانت‌داری آراسته باشد.

وی همچنین نهم ربیع الاول و آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) و دوازدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت تبریک گفت و افزود: این وحدتی که امروز بر جامعه حاکم است یکی از عنایات انقلاب و توجهات امام راحل است که ایشان همواره بر وحدت کلمه تاکید داشتند.

امام جمعه کرمانشاه، وحدت مسلمانان را عاملی برای خضوع دنیا در برابر اسلام دانست و تصریح کرد: از تفرقه چیزی حاصل نمی‌شود و باید برای رساندن پیام اسلام به جهانیان وحدت داشته باشیم.

آیت‌الله علما همچنین به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج اشاره کرد و این نهاد مقدس را معناگر اخلاص و ایمان بیان کرد و ادامه داد: یسیجی یعنی آدمی که دغدغه اسلام را دارد،خدمتگزار است و همین بسیج انقلاب را به ثمر رسانده است.

امام جمعه کرمانشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد که یکی از مشکلات کنونی کشور را عدم استفاده از ظرفیت فراوان ملی دانسته‌اند، سپس افزود: در هر استانی ظرفیت‌های جغرافیایی و انسانی فراوانی وجود دارد که برای برطرف کردن بیکاری جوانان باید از آنها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: حماس با شلیک ۴۶۰ موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را بعد از ۴۰ سال مجبور به عقب‌نشینی کرد و استعفای دو وزیر این رژیم دیگر دستاورد پاسخ حماس به تجاوزهای اشغالگران بود.

آیت‌الله علما بیان داشت: رژیم صهیونیستی در سه جنگ اخیر خود شکست خورده و حماس نشان داد که صهیونیست‌ها حتی با وجود گنبد آهنین در امان نیستند و این قدرت اسلام و وحدت میان مسلمانان زمینه آزادسازی سرزمین‌های اهالی فراهم می‌کند.