اسلام آباد خبر16:26 - 1397/09/02
آیت‌الله علما:

وحدت یکی از مهمترین اصول انقلاب اسلامی است

امام جمعه کرمانشاه، وحدت را یکی از مهمترین اصول انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه اظهار داشت: فطرت انسان، فطرت خداشناسی است و رنگی و سبقه‌ای بالاتر از سبقه بندگی و رنگ الهی نیست؛ تمام رنگ ها از بین می‌رود و تنها رنگ خدا باقی می‌ماند، لذا ارسال تمام کتب آسمانی برای این است که رنگ بندگی به ما بدهد.

وی با بیان اینکه بسیجی و بسیجیان چون رنگ خدایی دارند مورد عنایت الهی هستند، افزود: ۴۰ سال از انقلاب گذشته چون رنگ الهی داشته اینگونه با قدرت ایستاده است، چون رنگ روح‌الله داشته اینگونه ثابت است و همان رنگ را امام به مسلمین داده است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امروز دنیا روی شما بسیجیان حساب می‌کند و همین آمریکا دیوانه هم از هیمنه بسیج به شدت می‌ترسد و اگر نمی‌ترسید نانجیبی خود را نشان می‌داد، اما با نگاه به این فضا مجبور به عقب‌نشینی است.

آیت‌الله علما بیان داشت: آنکه سیاست و برنامه‌ریزی می‌کند و این برنامه‌ریزی‌اش و رنگش غیرالهی باشد* خسارت و ضرر کرده است و همه باید بدانند که ثبات و دوام مربوط به سبقه الهی است.

امروز یک بسیج ۸۰ میلیونی در کشور داریم

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هفته وحدت، پیامبر (ص) را مظهر اخلاق دانست و گفت: ایشان خلق عظیمشان از قرآن تعلیم یافتند و ما به عنوان پیروان ایشان باید اخلاق اسلامی را در راس کارها قرار دهیم.

آیت الله علما با اشاره به ۵ آذر روز بسیج بیان داشت: امروز کشورها به شما اقتدا می‌کنند و دنیا قدرت شما را احساس کرده است؛ امام راحل فرمودند که بسیج ۲۰ میلیونی باید تشکیل شود و امروز یک بسیج ۸۰ میلیونی داریم.

وی ادامه داد: هفته بسیج هم تنها بهانه‌ای برای صحبت در مورد بسیج است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند داشتن روحیه و تفکر بسیجی علت شکست‌ناپذیری و باید آنرا حفظ کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: این گرفتاری‌های اخیر که برای کشور ما ایجاد شده اگر برای هر کشوری پیش می‌آمد مشکلات جدی را برای آنها ایجاد می‌کرد، اما مردم مشکلات را تحمل کردند و دست از روحیه بسیجی برنداشتند.

آیت‌الله علما هشتم آذر رحلت آیت‌الله عراقی و ترور و شهادت دکتر مجید شهریاری را یادآور شد و گفت: امام فرمودند که انقلاب جلوه‌ای از نهضت پر برکت رسول ‌الله (ص) است.

یکی از برکات انقلاب اسلامی هفته وحدت است

وی هفته وحدت را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نظر عمیق امام راحل این بود که مسلمین باید ید واحده باشند و چرا ۱.۶ میلیارد حمعیت مسلمان جهان باید متفرق باشد.

امام جمعه کرمانشاه موضوع اسلام‌هراسی را نشانه‌ای برای واقف بودن دشمنان به قدرت اسلام دانست و گفت:‌ اگر عمیق به مسائل بنگرید می‌دانید چرا دشمنان اسلام‌هراسی را به راه انداخته‌اند، چون آنها قدرت و عظمت اسلام را می‌بینند و ما باید اهمیت بدهیم و ضرورت آنرا واقف باشیم.

آیت‌الله علما با تاید بر ضرورت حفظ وحدت تصریح کرد: یکی از وظایف بزرگ ما که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، کلمه وحدت است که حتی امام راحل حکم شرعی داده‌اند که وحدت مسلمین واجب شرعی است.