اسلام آباد خبر12:38 - 1397/09/13
رئیس جمهور در دیدار مردم شهرستان شاهرود:

آمریکا نمی تواند جلوی فروش نفت ایران را بگیرد/حقوق کارمندان و بازنشستگان از سال آینده ۲۰ درصد افزایش می یابد

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به هیچ یک از اهداف خود جهت تجزیه ایران دست نیافته است،گفت: ملت غیور و بزرگی که شما هستید هیچ گاه در برابر ظلم سر فرو نخواهید آورد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسمنان، حسن روحانیرئیس جمهورکشورمان در بدو ورود به استان سمنان در دیدار با مردم شهرستان شاهرود گفت: شاهرود مرکز فقه و علو عرفان است و مردمان بسیار دلاور و شجاعی دارد.

وی در ادامه افزود: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است. مردم ایران برای اولین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگرآمریکا  به پیروزی کم نظیری دست یافته اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به هیچ یک از اهداف خود برای تجزیه ایران دست نیافته است، تصریح کرد: ملت غیور و بزرگی که شما هستید هیچ گاه در برابر ظلم سر فرو نخواهید آورد.

روحانی اضافه کرد: مردم ما بدانند در عرض دو یا سه ماه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در دادگاه لاهه از ملت ایران شکست خورد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، رهبری ما و ارکان نظامی ما، فقط برای ایران امنیت نیاوردند بلکه برای امنیت عراق، سوریه، لبنان هم به ملت‌های منطقه کمک کردند و امروز ایران تلاش می‌کند تا مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزین آل‌سعود بتواند در صحنه نبرد نظامی و سیاسی پیروز و موفق سازد. ملت یمن هم پیروز شده آل‌سعود و آمریکا شکست خواهند خورد.

ایران هیچ گاه روابط خود را با جهان قطع نخواهد کرد

روحانی تصریح کرد: آمریکا بداند کشور ایران نفتش را می فروشد و آنها نمی توانند جلوی ایران را بگیرند. آمریکا می خواهد رابطه ایران را با جهان تضعیف کند ، ما دشمن هیچ ملتی از همسایگانمان نیستیم و نخواهیم بود، آمریکا نمی تواند بین ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی تفرقه نزاع و دشمنی ایجاد کند ما روابطمان را با جهان روز به روز گسترش خواهیم داد.

رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: آمریکا باید بداند مردم این سرزمین و مردم ما با کشور های منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی خود را حفظ خواهد کرد.

وی افزود: نیروهای مسلح ما امنیت را در سراسر منطقه برقرار کرده اند.


بیشتر بخوانید:۷۰ طرح در سفر به استان سمنان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت 



روحانی تاکید کرد: ارکان نظام ما برای امنیت سوریه، عراق و لبنان کوشیده اند و امروز هم تلاش می کنند تا در عرصه های سیاسی و نظامی به مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزان آل سعود کمک کنند و متجاوزان آل سعود و آمریکا شکست خواهند خورد.

این مقام کشوری افزود: روابطمان را با دنیا توسعه خواهیم داد، صادرات را افزایش خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا تلاش می‌کند اروپا را از ایران جدا کند آمریکا تلاش می‌کند و چین را از ایران جدا کند آمریکا تلاش می‌کند هندوستان را از ایران جدا کند آمریکا تلاش می‌کند همسایگان ایران را از ایران جدا کند ایران هراسی را در منطقه تاریک می کند.

حقوق کارمندان و بازنشستگان از سال آینده افزایش می یابد

رئیس‌جمهور در ادامه از تقدیم بودجه 98 به مجلس در 25 آذرماه امسال خبر داد و گفت: در این بودجه 433 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی سال آینده کشور پیش‌بینی کردیم و با همت و ایثار مردم و با وحدت دولت و ملت و تلاش نمایندگان مجلس، انشاءالله این بودجه علی‌رغم میل آمریکا مصوب و اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در بودجه 98 کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین خواهیم کرد، گفت: در بودجه 98 حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت داشته و در فشارند در حد توان و امکان به آن‌ها کمک می‌کنیم .

این مقام کشوری افزود: حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را 20 درصد اضافه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم، برای حرکت تولید و کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد،‌ تاکید کرد: ما همچنین در سال آینده شاهد یک تحول بسیار خوب در زمینه مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای مسکن‌دار شدن خانه‌اولی‌ها و همچنین بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم‌.

 

مهر تایید  بر اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر

روحانی در ادامه سخنرانی  گفت: ما نیاز داریم که بخشی از آب موردنیاز کشور را از جنوب و بخشی را از دریای خزر تامین کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما به همه نکات مربوط به انتقال آب توجه خواهیم کرد. مردم استانهای دیگر به زحمت نخواهند افتاد و محیط زیست به خطر نمی افتد.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب دریای خزر اقدام کند دولت آماده است تا در کوتاه ترین زمان تمام مجوزهای لازم را صادر کند و از نظر دولت تمامی مشکلات مربوط به انتقال آب حل شده است.

انتهای پیام/