اسلام آباد خبر10:21 - 1397/09/22
با حضور مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد؛

گردهمایی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بخش حمیل+تصاویر

اسلام آبادخبر: با حضور مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گردهمایی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بخش حمیل برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، با حضور مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئولین بخش حمیل, رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب و با حضور مربیان و ١٦ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان بخش حمیل  گردهمایی باشگاه های کتابخوانی این بخش برگزار شد.

 

در این مراسم ناصری بخشدار حمیل با تقدیر از عوامل اجرایی این برنامه گفت: در روزهای اول باور این که شهرستان اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران گام برداشته، سخت بود اما امروز شاهد هستیم که اتفاقات ارزشمندی در حال شکل گیری است.

 

وی ابراز امیدواری کرد این برنامه به موضوعات زیست بوم منطقه کمک کند و دانش آموزان و دانشجویان نیز با لحاظ کردن موضوعات علمی در کار خود به به موضوع بوم گردی منطقه بپردازند.

 

در ادامه حجت الاسلام میرعرب امام جمعه حمیلبا اشاره بهاهمیت کتاب و کتابخوانیبیان داشت: کتاب و کتابخوانی برای انسان عزت می آفریند و به انسان قدرت و احترام می بخشد و افرادی که اهل مطالعه هستند بیش از هر کس دیگری مورد احترام جامعه می باشند.

 

در ادامه دکتر پیمان جسری مدیر گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  با توجه به اهمیت کتاب گفت: توسعه فرهنگی رمز موفقیت جامعه بشری است و کلید این مقوله کتاب و کتابخوانی است.

 

وی بیان داشت: امروز اگر بخواهیم وضعیت و کیفیت مطالعه را در جامعه آسیب شناسی کنیم، باید به سه مشخصه ساختار، محتوا و رفتار توجه کنیم.

 

مدیر گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش به سزای دانش آموزان در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، بر اهمیت جام باشگاه های کتابخوانی تاکید کرد و از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب به عنوان شهرستان کاندید پایتخت کتاب ايران قدردانی نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که این موضوع در آینده هرچه زودتر به تحقق بنشیند تا شاهد به ثمر رسیدن زحمت های مجموعه فرهنگی استان و شهرستان اسلام آبادغرب باشیم.