اسلام آباد خبر12:13 - 1397/09/25
توسط حضرت آیت الله علما صورت گرفت:

افتتاح حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری توسط حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز با حضور مدیر حوزه های علمیه استان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه، ائمه جمعه دیگر شهرستان های استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان، حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری توسط حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افتتاح شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کرمانشاه و شهر شهیدان مرصاد، به مدعوین خیرمقدم عرض نمود و ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) را تبریک گفت.

 

 

در ادامه حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه ضمن تقدیر از کلیه مسئولین و دست اندر کارانی که در تکمیل این پروژه تلاش نموده اند، گفت: این پروژه  با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون تومان با نگاه به اربعین احداث شده است که در صورت نیاز پذیرای زوار اربعین نیز باشد.

 

وی افزود: در اسلام آبادغرب حوزه علمیه فعال و منشأ خیر و برکات زیادی برای این منطقه بوده که با سفر رهبری پروژه جدید حوزه علمیه شروع به کار کرد، این پروژه در سه طبقه هر طبقه 750 متر زیر بنا دارد که قریب به 2250 متر زیربنا شامل نمازخانه، کتابخانه، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و مجموعه اداری احداث شده است. قرارداد احداث پروژه 18 ماهه بوده که در تاریخ 13/11/94  شروع به کار نموده اما در مقطعی با کمبود اعتبار مواجه شده که با هماهنگی ها این پروژه در روز مبارک میلاد امام حسن عسکری(ع) افتتاح شد.

 

 

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: امروز به برکت نظام اسلامی در جای جای کشور و در بیش از هزار نقطه دنیا، بعد از انقلاب به همت مسئولین حوزه های علمیه تأسیس شده و سبب شده مکتب اهل بیت(ع) در سراسر دنیا معرفی شود.

 

وی افزود: پایه و اساس حوزه های علمیه نشأت گرفته از آیات مبارک قرآن است، در حقیقت خداوند ماموریتی رابرای عده ای  از مونمین مشخص کرده از قوم و قبیله خود هجرت کنند که علوم اسلامی را یاد بگیرند تا بعد از آماده شدن برای تبلیغ، معارف دینی را به تشنگان برسانند.

 

حضرت حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این مراسم از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به نسل جوان، دانشگاه ها، حوزه ها و طلاب تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد: رهبری زمانی که به قم تشریف آوردند، فرمودند حوزه های علمیه باید 20 سال از تمام برنامه های کشور جلوتر باشیم ( مشروح سخنان درلینک)