اسلام آباد خبر14:03 - 1397/11/27
صدای کاربران مجازی درآمد؛

موج اعتراض کاربران فضای مجازی به جشنواره ضدارزشی قصرشیرین

جشنواره ضدارزشی بانوان در قصرشیرین موجب اعتراض گسترده کاربران فضای مجازی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، جشنواره ورزشی بانوان که چند روز پیش در شهرستان قصرشیرین برگزار شد و با هنجارشکنی و حرکات خلاف عفت عمومی و حرکات موزون بانوان همراه بود صدای کاربران مجازی را هم درآورد.

کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ اعتراضی «#رقص_بر_آوار» به این برنامه و سکوت مسئولان در قبال آن به این موضوع واکنش نشان دادند و نسبت به آن اعتراض کردند.

 

ا

 

بیشترین موضوعاتی که در فضای مجازی تولید شده بود حول و حوش عدم رسیدگی و غفلت نسبتبه مشکلات مهم زلزله‌زدگان و مشغول کردن آنها با چنین برنامه‌های بی‌هدفی است که صرفا جنبه سرگرمی دارد.

البته این موضوع با واکنش ائمه جمعه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب نیز همراه بود و آنها همه خواستار برخورد با عاملین برگزاری این مراسم خلاف شئونات و ارزش‌های اسلامی در شهر شهیدپرور قصرشیرین شدند.

 

ا

 

امام جمعه سرپل ذهاب در پیامی ضمن محکوم کردن هنجارشکنی رخ داده در جشنواره ورزشی قصرشیرین خواستار برخورد با مسببین این اقدام شد.

در پیام وی تصریح شده است: «شهرستان قصرشیرین قدمگاه شهدای گلگون کفن و یادگار دوران پرافتخار حماسه و خون هشت سال دفاع مقدس است که زخمهای جنگ تحمیل شده بر قامت آن هنوز هم چشم نوازی می کند.

این شهرستان از دیرباز تاکنون دروازه ورود زائران اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات بوده و نزدیکترین مکان به کربلای معلی می باشد که هر ساله میزبان خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله (ع) در مراسم پرفیض دعای عرفه است.

هنجارشکنی انجام شده در جشنواره ورزشی بانوان به بهانه برنامه های فرهنگی نه در شان و منزلت این شهرستان شهید پرور بوده و نه در شان و منزلت شخصیت و مقام بانوان ایرانی است.

حرکات موزون بانوان در قالب برنامه فرهنگی در انظار مسئولین کشوری، استانی و محلی در کشور مسبوق به سابقه بوده و عدم برخورد لازم با مسببین این اقدامات باعث عدم جلوگیری از تکرار آن شده و احساسات پاک اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار استان کرمانشاه را جریحه دار کرده که لازم است توسط دستگاههای مسئول بررسی شده و با عوامل این هنجارشکنی برخورد شایسته انجام گیرد».

 

ا

امام جمعه قصرشیرین در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در واکنش به حواشی جشنواره ورزشی این شهرستان اعلام کرد: «قصرشیرین معراجگاه شهدا و دروازه کربلاست و در این شهرستان با این قدمت تاریخی و دینی در انظار عمومی و در مقابل چشمان مسئولان و نامحرمان حرکات خلاف عفت و حیا و فرهنگ عمومی صورت گرفت که قلب خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و دلسوزان اسلام و انقلاب را به درد آورد.

جمهوری اسلامی ایران نظام ارزش‌های دینی است و انقلاب ما هم یک انقلاب دینی است؛ لذا در این جامعه برنامه‌ها و رفتارها و گفتارها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.

ما مخالف ورزش نیستم بلکه همواره از حامیان ورزش شهرستان بوده و هستیم اما اجرای آن باید بر طبق موازین شرعی و احکام اسلامی باشد و نه اینکه در انظار عمومی به راحتی حرام الهی و خلاف عفت عمومی صورت گیرد.

آیا مسئولینی که در این برنامه حاضر بودند از جمله معاون وزیر ورزش نمی‌داند حرکات خلاف شرع و حرام الهی است؟!

آیا نمی‌داند که مردم خون‌ها داده‌اند؛ به این فکر نکردند که چطور باید جوابگوی شهدا و خانواده آنها باشند؟!

ما این عمل را محکوم می‌کنیم و خواسته مردم این شهرستان ولایی هم این است که بار دیگر شاهد تکرار این برنامه‌ها نباشند.

استاندار کرمانشاه هم باید برخورد قاطع و انقلابی داشته باشد که بار دیگر کسی جرات اجرای این حرکات ضدارزشی در نظام اسلامی را نکند».

مدعی العموم با مسببان جشنواره ضدارزشی قصرشیرین برخورد کند

امام جمعه اسلام آبادغرب در  خطبه های نماز جمعه روز گذشته نسبت  به حرکات ضد اخلاقی و ضد ارزشی در قصرشیرین واکنش نشان داد و گفت: «حرکات خلاف شئون  جمعی از زنان تحت عنوان ورزش در حضور معاون وزیر ورزش هیچگونه توجیه شرعی و اخلاقی ندارد.

برای استان کرمانشاه مهد غیرت ایثار و شجاعت و قصرشیرین سرزمین نخل های سوخته که قدم به قدم ِآن متبرک به خون شهیدان است، قابل قبول نیست که این حرکات ضدغیرت دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در آن انجام بگیرد؛ این گونه برنامه ها یا از روی خیانت است یا غفلت غیر قابل توجیه.

دست اندرکاران و مسئولان ورزش و جوانان استان هرچه زودتر ضمن عذرخواهی باید عوامل را معرفی و از کار بر کنار کنند؛ بجاست مدعی العموم ورود پیدا کرده و با مسببین برخورد قاطع داشته باشد»