اسلام آباد خبر15:24 - 1397/12/03
امام جمعه اسلام آبادغرب:

رهبرمعظم انقلاب با انتشار گام دوم انقلاب خط بطلان بر خواسته دشمن كشیدند

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: دشمن، به‌خصوص طى سال‌هاى اخیر تمام تمركز و توان خود را بر نرمالیزاسیون جمهورى اسلامى قرار داده و رهبرمعظم انقلاب با انتشار این بیانیه خط بطلان بر این خواسته دشمن كشیدند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  اظهار کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامى به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب و ورود به چهل سال دوم انقلاب و جمهورى اسلامى را مى‌توان یك منشور و راهبرد فكرى -عملى دانست. این پیام نسبتا مفصل (بیش از ۶هزار كلمه) حاوى نكات و موضوعات مختلف و مهمى است كه سعى مى‌شود به برخى از آن‌ها از منظر متن و فرامتن پرداخته شود.

 

وی افزود:  نكته قابل تامل و بسیار مهم در این پیام این است كه ایشان امید واقعى و مبتنى بر واقعیت‌ها را درست در مقابل امید كاذبى قرار مى‌دهند كه توسط دشمن و برخى افراد ناآگاه ترویج مى‌شود.  بیان دستاوردهاى گذشته انقلاب كه حدود ۲۰ درصد كل متن را تشكیل مى‌دهد، حاوى این نكته اساسى است كه حامیان و مدافعان انقلاب اسلامى، به‌خصوص نسل جوان باید به‌صورت ویژه روى شناخت و نشر دستاوردهاى انقلاب كار كنند.رهبر انقلاب در این پیام تأكید مى‌كنند؛ «هرگاه دل‌زدگى پیش آمده، از روى گردانى مسؤولان از ارزش‌هاى دینى بوده است و نه از پایبندى به آن‌ها و كوشش براى تحقّق آن‌ها.» نكته‌اى مهم و اساسى این مسأله، این است كه باید در برنامه‌ریزى‌ها و تصمیم‌گیرى‌ها، ارزش‌هاى دینى و انقلابى محور تصمیمات و برنامه‌ریزى‌ها باشد.»

 

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  برداشتن گام دوم انقلاب، بدون شناختى تاریخى و صحیح از گام نخست و زمینه‌هاى آن، ممكن نیست. هرچه این شناخت عمیق‌تر و گستره آن در جامعه بیشتر باشد، گام دوم انقلاب با صلابت و شتاب بیشترى به‌سوى اهداف متعالى آن برداشته خواهد شد.  یكى از اصلى‌ترین نكات این پیام و راهبرد، تأكید بر آرمان گرایى است. دشمن، به‌خصوص طى سال‌هاى اخیر تمام تمركز و توان خود را بر نرمالیزاسیون جمهورى اسلامى قرار داده و به‌صراحت مى‌گوید ایران باید از یك كشور انقلابى ، به كشورى عادى تبدیل شود. بسیارى از چالش‌هاى به ظاهر فنى و سیاسى غرب با جمهورى اسلامى نیز بر سر همین مسأله است. بنابراین رهبرمعظم انقلاب با انتشار این بیانیه خط بطلان بر این خواسته دشمن كشیدند.

 

وی خاطرنشان ساخت: در حالى كه عده‌اى تحت تأثیر القائات دشمن و محاسبات و تحلیل‌هاى اشتباه خود، نسل جوان را تهدید و مشكل ارزیابى مى‌كنند، رهبر معظم انقلاب در این پیام، این نسل را پرانگیزه و پرتوان معرفى مى‌كند كه مى‌تواند و باید مشكلات را حل كرده و گام دوم انقلاب را با صلابتى بیش از گذشته به پیش بردارد. بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى بر محوریت جوانان بنا نهاده شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در این بیانیه با تأكید بر این مهم نوشته‌اند: «امّا راه طى شده فقط قطعه‌اى از مسیر افتخارآمیز به‌سوى آرمان‌هاى بلند نظام جمهورى اسلامى است. دنباله‌ى این مسیر كه به گمان زیاد، به دشوارى گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیارى و سرعت عمل و ابتكار شما جوانان طى شود. مدیران جوان، كارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ى میدان‌هاى سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و بین‌المللى و نیز در عرصه‌هاى دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌هاى خود را به زیر بار مسؤولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌هاى گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابى و روحیه‌ى انقلابى و عمل جهادى را به كار بندند و ایران عزیز را الگوى كامل نظام پیشرفته‌ى اسلامى بسازند.»

 

حجت الاسلام  مهری در مورد این‌كه چرا جوانان در این بیانیه محوریت یافته‌اند، عنوان کرد: مى‌توان به مواردی نظیر؛ ۱. اعتماد به جوانان ۲. نیروى رهایى بخش جوانى ۳. نشاط جوانى ۴. خلاقیت در جوانان‌ ۵. برجستگى عنصرانقلابیگرى در جوانان ۶. جوانان، نیروى پیشران جامعه‌ } توجه نمود.

 

وی افززود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى را مى‌توان مانیفست انقلاب اسلامى در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامى دانست كه در واقع، نقشه راه انقلاب اسلامى به‌حساب مى‌آید و تمسك به آن مى‌تواند چراغ راه آینده كشور باشد. مخاطبان اصلى این بیانیه همان‌طور كه با صراحت در آن اشاره شده، جوانان ایران زمین‌اند كه آینده روشن نظام اسلامى بدست آنان محقق گردیده و تداوم راه طى شده به‌سوى آرمان‌هاى بلند نظام جمهورى اسلامى توسط ایشان دنبال خواهد شد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو ؛ 7 اسفند/20 جمادى الثانى؛ ولادت حضرت «فاطمه زهرا(س)» (5 بعثت) روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر، گفت:  فاطمه زهرا(س)؛  ایفاى نقش مادرى و تربیت كامل ترین انسان‌ها در خانواده‌، همچنین در بیستم جمادى‌الثانى سال ۵ بعثت، از ازدواج آسمانى حضرت ختم المرسلین محمدمصطفى(ص) و حضرت خدیجه كبرى(س) بابركت‌ترین مولود تاریخ بشریت پاى به عرصه وجود گذاشت؛ دخترى كه از دامان او شجره طیبه امامت و ولایت رشد و نمو یافت و با تبلور شخصیت كامل و جامع زن مسلمان در وجود خویش، الگوى تمام نماى زن مسلمان براى همه زنان عالم گشت.دخترى كه فرزندى مهربان براى پدر، همسرى دلسوز و فداكار براى شوهر و مادرى كامل براى فرزندان خود بود. به‌همین‌دلیل است كه روز ولادت آن بانوى آسمانى، با ابتكار حضرت امام خمینى(ره) روز زن و تجلیل از مقام مادر نامگذارى شده است.

 

وی با اشاره به مناسبت 8 اسفند؛ سالروز تأسیس امور تربیتى، عنوان کرد: تعلیم و تربیت اسلامى و انقلابى نسل جوان؛راهبردى براى مقابله با تهاجم فرهنگى دشمنان‌، ازجمله معضلاتى كه نظام جمهورى در اولین سال‌هاى شكل‌گیرى خود با آن روبه رو بود، ترویج ارزش‌هاى ضددینى و غربى در ساختار و محتواى نظام آموزشى كشور بود. به‌همین‌دلیل یكى از مسائل ضرورى كه در سال‌هاى نخست پیروزى انقلاب اسلامى از سوى مسؤولان پیگیرى شد، اصلاح و ارتقاء نهاد آموزش و پرورش كشور مبتنى بر ارزش‌هاى دینى و فرهنگى بود. از اولین اقدامات انجام شده در این‌راستا، تأسیس ستادهاى امور تربیتى در مدارس با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌هاى انقلاب اسلامى در نظام آموزش و پرورش كشور ازسوى شهیدان رجایى و باهنر در دوران تصدى وزارت آموزش و پرورش در سال‌۱۳۵۹است.

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: باتوجه به خطراتى كه از سوى دشمنان غربى و با اجراى راهبرد نفوذ و استحاله فكرى، فرزندان این سرزمین را تهدید مى نماید، امروزه لازم است كه نهاد امور تربیتى و مسؤولان و كارشناسان آن با درنظرداشتن اهداف اولیه از تشكیل این نهاد، به مبارزه با هجمه دشمنان اقدام نموده و در راستاى دفاع از مرزهاى اعتقادى و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌هاى انقلابى در مدارس هرچه جدى‌تر گام بردارند و با تدارك برنامه‌هاى آموزشى و تهیه متون و محتواهاى دینى و انقلابى به مبارزه با برنامه‌هاى دشمن بپردازند. ضمن این‌كه توجه به این موضوع علاوه بر محافظت از ذهن و اندیشه جوانان از آسیب‌هاى مختلف، با پرورش نسل جوان مومن و متعهد، نیروى انسانى انقلابى و ارزشى را براى پیشبرد اهداف نظام اسلامى تربیت و آماده مى‌سازد.

 

وی افزود: باتوجه به اهمیت این موضوع است كه حضرت امام خمینى(ره) به این نقش حساس و سرنوشت‌ساز آموزش و پرورش در نظام اسلامى توجه داشته و مى‌فرمایند: «مسأله فرهنگ و آموزش و پرورش، در رأس مسائل كشور است. اگر مشكلات فرهنگى و آموزشى به‌صورتى كه مصالح كشور اقتضا مى‌كند حل شود، دیگر مسائل به آسانى حل مى‌گردد. براى این‌كه متحوّل شویم و خود را بیابیم و روى پاى خودمان بایستیم، باید از بچه‌ها شروع كنیم و تنها مقصدمان، تحول انسان غربى به انسانى اسلامى باشد.»