اسلام آباد خبر14:39 - 1397/12/10
امام جمعه اسلام آبادغرب:

بخشى از عدم توفیق مقابله با جنگ اقتصادى دشمن به ساختار مدیریتى كشور وبى‌تحركى مدیران باز مى‌گردد/بازسازى سوریه فرصت مناسبى برای بخش خصوصى ایران است

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در چرایى عدم توفیق قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادى دشمن، بخشى از آن به ساختار مدیریتى كشور و بخشى دیگر به كم‌انگیزگى وبى‌تحركى مدیران باز مى‌گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز، به تبیین  بیانات مقام معظم رهبرى درسالروز ولادت با سعادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) در مورد جایگاه و اهمیت توجه به شعر و مدیحه سرایى در راستاى ترویج معارف اهل بیت(ع) و بخش دیگری از بیانیه جامع " گام دوم انقلاب" پرداخت.

 

وی افزود: مقام معظم رهبرى در خصوص عدم ترس از تبلیغات توخالى دشمنان و مبتلاشدن به اشتباه محاسباتى و نیز توجه به جایگاه خانواده و اهمیت حفظ آن و ترویج سنت حسنه الهى ازدواج، بیان فرمودند؛

          ۱- اهداف انقلاب را با دید روشن، با فكر باز، با اندیشه‌ى عمیق، در شعر بگنجانید و آن‌را با صداى خوش، با لحن خوش، با شیوه‌هاى هنرى در جلسه القا كنید؛ این در حركت عظیم ملّت ایران بلكه در حركت اسلامى و امّت اسلامى تأثیر بسیار عمیقى خواهد داشت.

          ۲- وظیفه ذاكران و مدیحه سرایان، سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب یعنى شكل‌گیرى جامعه‌اى مؤمن، سالم و امن، همراه با رفاه مادى و شوكت بین‌المللى و بهجت معنوى است.

          ۳- امروز صف‌بندى جبهه حق و باطل، همان صف‌بندى‌هاى دوران پیامبران بزرگ الهى و دوران ائمه اطهار(ع) است و همانگونه كه در آن زمان، جبهه باطل به رغم كثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه مقابلِ انقلاب اسلامى است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد.

          ۴- جریان سرمایه‌دارى بین‌المللى و صهیونیستى، تصمیم به نابودى بنیان خانواده در جهان گرفته‌اند، بنابراین باید براى حفظ و تقویت اركان نظام خانواده در جامعه، همت گماشته شود.

          ۵- ازدواج‌هاى دیرهنگام و سخت، فرزندآورى كم و ترویج پدیده‌هاى زشتى همچون ازدواج‌هاى سفید را كه سیاه‌ترین ازدواج است، به همراه تلاش براى از بین بردن حیا و عفت از موارد و زمینه‌هاى در خطر قرارگرفتن نظام خانواده است.

          ۶- ایجاد زمینه براى طهارت و پاكیزگى جوان، مؤثرترین راهكار جهت مقابله با توطئه‌ها و حفظ انقلاب و نظام جمهورى اسلامى است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: بدون تردید بیانیه رهبر معظم انقلاب منشور راهبردى و نقشه راهى كاملا عملیاتى است كه باید از سوى مدیران و مسؤولان اجرایى خاصه مدیران جوان اجرایى كشور پیاده شود. ازاین‌رو، ابعاد عملیاتى این بیانیه تحت عنوان چهل گام احصاء گردیده است تا ضمن روشنگرى پیرامون آن‌ها، هر یك از مدیران و مسؤولان اجرایى به تناسب حوزه كارى و تخصصى خود نسبت به پیاده‌سازى این بیانیه، ولو به اندازه یك گام، اقدام كنند. در میان واژه‌هاى كلیدى كه در متن بیانیه به كار گرفته شده و هر یك معنا و مقصودى را در ذهن مخاطب افاده مى‌كند، كلیدواژه «نظریه نظام انقلابى» جایگاه ممتازى دارد؛ به‌نحوى كه مى‌توان آن‌را به‌منزله دال مركزى این بیانیه مورد توجه قرار داد.

 

وی عنوان کرد: از نگاه ایشان «نظام اسلامى عبارت است از این‌كه، اولاً؛ قسط اسلامى و احكام اسلامى در جامعه تحقق پیدا كند. ثانیاً؛ افراد صالح و شایسته‌اى متصدى و مباشر این كار باشند (بدون وجود افراد شایسته و صالح، امكان ندارد احكام اسلامى و قسط اسلامى در جامعه پیاده شود). ثالثاً؛ اعتماد و باور و قبول مردم و رابطه مستحكم میان این مجموعه خدمتگزار و مردم باید وجود داشته باشد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: رهبر معظم انقلاب‌اسلامى تاكنون چند بار با اشاره به سناریوى دشمن براى اعمال فشار اقتصادى بر ملت ایران، از تشكیل قرارگاه مركزى فعال براى مقابله با این توطئه دشمن با حضور سه قوه سخن گفته‌اند كه ازجمله آن، مى‌توان به فرمایشات معظم له در خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر امسال اشاره كرد كه فرمودند: «امروز توطئه‌ى دشمن عبارت است از فشار اقتصادى به توده‌ى ملّت ایران براى این‌كه این‌ها را خسته كنند، براى این‌كه این‌ها را ناامید كنند؛ این‌را بدانید كه همه باید در این زمینه تلاش كنند؛ هم دولت باید تلاش كند، هم مسؤولین باید تلاش كنند؛ دولت، یعنى مجموعه‌ى دستگاه‌هاى حاكمیّتى. بحمدالله، خوشبختانه یك كانون مركزى‌اى براى رسیدگى به این امور با حضور رؤساى سه قوّه و فعّالانِ مسؤولانِ قواى سه‌گانه تشكیل شده است كه این مسأله - مسأله‌ى مهمّ اقتصاد- را قدم‌به‌قدم دنبال كنند و تصمیم‌هاى قاطع بگیرند و اجرا كنند؛ این كار باید ان‌شاءالله با جدّیّت دنبال بشود.»

 

وی خاطرنشان کرد:  اكنون از آن سخنان، بیش از ۸ ماه است كه مى‌گذرد و رهبرى معظم انقلاب امید زیادى داشتند با تشكیل آن كانون مركزى كه با محوریت روءساى قواى سه گانه شكل‌گرفته بود، امروز كمتر شاهد این تكانه‌هاى سنگین در حوزه معیشت مردم باشیم و در مقابل اتاق جنگ اقتصادى دشمن، آن فرماندهى منسجم داخلى توانسته باشد آرامش نسبى را بر كشور حاكم كند. اما افسوس كه با گذشت زمان و امید رهبرى معظم انقلاب، كمتر شاهد تحرك جدى در بخش‌هاى اجرایى و حتى تقنینى و تا حدود زیادى نظارتى بودیم و هر روز اخبار دلسردكننده از اتاق فرماندهى كه قرار بود با همگرایى قوا، كارهاى بزرگ انجام داده و جلوى این تلاطم قیمت‌ها را در بازار بگیرد، شنیده مى‌شد.

 

حجت الاسلام مهری  اظهار کرد: در چرایى عدم توفیق قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادى دشمن، چند نكته وجود داردكه با توجه شرایطى كه در آن قرار داریم ضرورت توجه به آن‌را مضاعف كرده است كه بخشى از آن به ساختار مدیریتى كشور و بخشى دیگر به كم‌انگیزگى وبى‌تحركى مدیران، عدم طراحى ساز و كار مناسب براى اجرا یا عوامل دیگر باز مى‌گردد كه در هر صورت، بایسته‌هاى قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادى دشمن و رفع چالش‌هاى پیش روى آن‌را دو چندان كرده است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به  پیام‌هاى منطقه‌اى و بین‌المللى سفر بشار اسد به تهران‌ گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه به تهران سفر كرد و با رهبر معظم انقلاب اسلامى و رئیس جمهور دیدار كرد. این سفر دومین سفر خارجى بشار اسد از سال ۲۰۱۱ و شروع بحران این كشور به شمار مى‌رود. در هشت سال گذشته، بشار اسد تنها یك بار در سال ۲۰۱۷ به روسیه سفر كرده بود.

 

وی عنوان کرد: نكته مهم در سخنان رهبر معظم انقلاب این بود كه ایشان، بشار اسد را «قهرمان جهان عرب» خواندند. این تعبیر، بسیار مهم و قابل توجه است. چراكه پیش از این، جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر در دهه ۶۰ میلادى به‌دلیل مقابله با اسرائیل به‌عنوان قهرمان جهان عرب مطرح بود اما رهبر معظم انقلاب به‌نوعى این لقب و عنوان را براى بشار اسد بكار بردند. دلیل لقب گرفتن بشار اسد به قهرمان جهان عرب، ایستادگى او در طول ۸ سال گذشته در مقابل تمام دنیاى غرب و عرب و تروریست‌هاى تكفیرى و صیانت از شرف ملت سوریه و خاك این كشور بوده است.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد، مهم‌ترین پیام‌هاى سفر بشار اسد به تهران را در این موارد مى‌توان بر شمرد؛  ۱- تثبیت سیاسى و نظامى دولت سوریه و آغاز سفرهاى خارجى ۲- تجلیل از خدمات ایران دركمك به مبارزه با ترویسم در سوریه ۳- پاسخى به حامیان غربى - عربى تروریست‌ها مبنى بر این‌كه ایران و سوریه عمق راهبردى یكدیگرند ۴- آغازى بر پایان پروژه انزواى دولت سوریه‌۵ - پاسخى به نشست‌هاى ورشو و شرم الشیخ و تأكید بر این‌كه هیچ طرح امنیتى در منطقه بدون حضور ایران و سوریه عملى نخواهد بود ۶- نفوذ پایدار جمهورى اسلامى ایران فراتر از بُعد نظامى و اقتصادى ۷- واكنش قاطع به ایجاد منطقه حائل در سوریه توسط آمریكا و خنثى كردن این توطئه آمریكا براى ماندن در سوریه و طراحى‌هاى پروژه‌هاى شوم در عراق و سوریه ۸- مسأله بازسازى سوریه. چراكه بازسازى سوریه فرصت مناسبى است كه بخش خصوصى ایران مى‌تواند در آن وارد شود و حلقه پیروزى ایران را در سوریه تكمیل كند.

 

حجت الاسلام مهری در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: هم استعفای احساسی آقای ظریف غلط بود و هم کار آنان که از خوشحالی این اتفاق شیرینی پخش کردند.


وی اضافه کرد: انتشار خبر سفر بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور، بازتاب بسیار وسیعی در رسانه‌های جهان و افکار عمومی داشت. هنوز زمان انتشار این خبر به دو ساعت نرسیده بود که خبر استعفای ظریف، این اتفاق بسیار مهم را تحت‌الشعاع قرار داده و به حاشیه برد!


امام جمعه اسلام آباد غرب ابراز کرد: این انتظار از آقای ظریف وجود داشت که در جایگاه وزیر امور خارجه و با سابقه سی و چند سال در حوزه دیپلماسی، زمان شناسی انجام تصمیم استعفا را مدنظر قرار می‌داد. وی باید به دلیل اهمیت ویژه این سفر و با هدف جلوگیری از حاشیه‌سازی برای این سفر بسیار مهم، حداقل می‌توانست در زمانی دیگر تصمیم خود را رسانه‌ای کند و یا بهتر آنکه با حوصله و دور از تصمیم‌های احساسی و دفعی، در مورد چنین موضوع مهمی دست به اقدام بزند.