اسلام آباد خبر11:47 - 1397/12/13
امام جمعه اسلام آبادغرب:

همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی باعث گسترش فرهنگ قرآنی می شود

اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان در دیدار با اعضای ستاد برگزاری آزمون مفاهیم قرآنی گفت: کارهای ارزشمندی در حوزه قرآن صورت گرفته است و همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی باعث گسترش فرهنگ قرآنی می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در دیدار با اعضای ستاد برگزاری آزمون مفاهیم قرآنی گفت: کارهای ارزشمندی در حوزه قرآن صورت گرفته است و همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی باعث گسترش فرهنگ قرآنی می شود.
 

اعضای ستاد برگزاری آزمون مفاهیم قرآن کریم پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان دیدار کردند و در این دیدار هر کدام از اعضا گزارشی از روند اجرای این آزمون ارائه نمودند. 
 

 حجت اسلام مهری با بیان اهمیت کار قرآنی گفت : کار در راستای قرآن ارزشمند است و از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون تقدیر و تشکر کرد. 


وی افزود :  روزی که مقام  معظم رهبری گفتند باید این حفاظ ما به ۱۰ میلیون برسد کمتر کسی فکر می کرد این امر محقق شود اما امروز شاهد هستیم این موضوع در حال تحقق است. 


امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار داشت: امروز تهاجم فرهنگی همه چیز را نشانه گرفته و از بچه شیرخوار تا پیرمرد و پیرزن کهنسال را نشانه گرفته اما واقعیت این است که امروز خود مردم هم از این موضوع خسته شده اند. 


وی عنوان کرد: امروز در بین بسیاری از خانواده ها شاهد توجه به قرآن هستیم و می بینیم بسیاری از مردم بچه هاشان را با قرآن مانوس می کنند.


وی افزود : امروز نظام زمینه را فراهم کرده است برای عموم مردم که با فرهنگ قرآنی آشنایی پیدا کنند و در این مسیر شاهد هستیم چندین هزار نفر در آزمون مفاهیم و حفظ قرآن شرکت می کنند و بخشی از اینها حتی افرادی هستند که تمکن مالی ندارند. 


 حجت اسلام مهری تصریح کرد: امروز دیگر قرآن برعکس گذشته متعلق به قشر خاصی ندارد بلکه بسیاری از مردم با فرهنگ قرآنی آشنایی دارند. 


وی در پایان به همگرایی و هم افزایی ادارات فرهنگی اشاره و بیان داشت: اگر این هم افزایی و همگرایی تداوم پیدا کند خروجی و نتیجه کار بسیار ارزشمند خواهد بود. 

 

گفتنی ست؛ آزمون مفاهیم قرآنی همزمان با سراسر کشور روز جمعه 10 اسفند 97  با حضور ۱۰۵۵ نفر شرکت کننده در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار گردید.