اسلام آباد خبر21:15 - 1397/12/21
با حضور استاندار کرمانشاه /

گردهمایی روحانیون و طلاب حوزه های علمیه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

اسلام آبادخبر: گردهمایی روحانیون و طلاب حوزه های علمیه مناطق زلزله زده استان، با حضور استاندار کرمانشاه در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، عصر امروز سه شنبه  با حضور استاندار کرمانشاه، گردهمایی روحانیون و طلاب حوزه های علمیه مناطق زلزله زده استان در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اهمیت حوزه های علمیه در پاسداری از ارزش های اسلامی در ابتدای مراسم به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم به مدعوین، اظهار کرد: همواره طلاب و روحانیت مدافع نظام و انقلاب بوده اند و در این برهه زمانی نیز مرهم آلام مردم هستند.

 

وی تصریح کرد: کارگزاران نظام باید وجود روحانیت را قدر بدانند چون بدون کمترین هزینه و توقعی در خدمت مردم،  نظام و دولت هستند.

 

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به این تعبیر آیت الله علما که مهندس بازوند دو استانداری، یکی در مرکز استان و دیگری در کانون زلزله تشکیل داده، از مهندس بازوند به عنوان مجاهدی پرتلاش نام برد و گفت: زحمات استاندار و تیم مدیریتی ایشان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه؛استاندار کرمانشاه عنایت ویژه ای به برنامه های فرهنگی، مذهبی، حوزه های علمیه و روحانیون دارند، تا آنجایی که ایشان یک مشاور ویژه ای را برای مساجد و اماکن مذهبی مناطق زلزله زده انتخاب کردند.

 

 

هوشنگ بازوند در گردهمایی روحانیون و طلاب مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب، با بیان اینکه؛ بیانیه گام دوم رهبری یک راهبرد اساسی درازمدت برای امروز و فردای کشور است، اظهار کرد:  این راهبرد راهگشای تمام موانع و مشکلات کشور است و  تا این راهبرد اساسی عملیاتی نشود نمی توانیم بر چالش های پیش رو پیروزشویم.

 

وی با تاکید بر عملیاتی شدن این راهبرد، افزود: در سال ۹۸ با عملیاتی کردن راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب خیلی از مشکلات پیش رو به خصوص جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران برطرف خواهد شد.

 

بازوند  با اشاره به " امید به آینده" بعنوان یکی از بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب ، عنوان کردملت ایران با وجود مشکلات و سختی ها به آینده امید دارند و با نشاط به دنبال آن هستند.
 

وی در ادامه به حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و گفت: کارشناسان سیاسی این حضور گسترده را شرکت مردم در رفراندوم چهل سالگی انقلاب تعبیر کردند که این حضور نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشت که یکی از دلایل این حضور امید مردم به آینده است.
وی


استاندار کرمانشاه بیان داشت: اکنون دشمن وارد جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران شده و اتاق فکری با حضور بیش از ۵۰۰ کارشناس در پنتاگون آمریکا ایجاد شده و همه منابع مالی ایران در همه جای دنیا رصد می کنند و از این طریق به دنبال در تنگنا قراردادن ملت ایران هستند  و هدف اصلی دشمنان از این جنگ روانی ایجاد ناامیدی و یاس در میان مردم و ترویج آن از طریق رسانه ها ست.
 
وی با بیان اینکه ما مسئولان اگر بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قراردهیم به راحتی از مشکلات عبور خواهیم کرد، افزود: یکی از بندهای مهم این بیانیه انعطاف پذیری جمهوری اسلامی است یعنی باید بپذیریم که مشکلات، کمبودها و کاستی ها داریم و در مطالبات مردم برای جبران کاستی ها برنامه داشته باشیم.


استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام آمار واحدهای خسارت دیده و درصد بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری و اماکن مذهبی، گفت: در زلزله کرمانشاه 1241 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های استان وارد شد که امسال 800 میلیارد تومان  توسط دولت هزینه شد و 200 میلیارد تومان ت.سط خیرین تقبل شد و مابقی سال آینده از سوی دولت هزینه می شود.

وی افزود: زلزله انسجام ملی در کشور به وجود آورد و هر زمانی کشور تهدید شود، زلزله کرمانشاه را بعنوان تنها زلزله ای که از هیچ کشور خارجی کمکی دریافت نکردیم، بعنوان یک مثال و نمود مطرح می کنیم که در صبح روز بعد از زلزله پس از پیام رهبری همه ملت ایران پای کارآمدند و مردم کرمانشاه هم مهمان نوازی شایسته ای کردند.

 

هوشنگ بازوندخاطرنشان ساخت:  حضور رهبری در مناطق زلزله زده  تسکینی برای مردم منطقه و نقطه قوتی برای مدیران بود و و در امداد و نجات همه دستگاه ها از جمله؛ بسیج سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی و سایر بخش ها به خوبی پای کار آمدند و تلاش کردند.

وی با تقدیر از ائمه جمعه  گفت: روحانیون نیز در زلزله به خوبی پای کار آمدند و با وجود مشکلات مردم داغ دیده سنگ صبور مردم بودند تا دشمن از کمبودها و کاستی ها سوء استفاده نکند و در مجموع مدیریت زلزله به خدمتی ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

 

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به این فرموده رهبری که؛ کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی و چهره زیبای ایران اسلامی است، گفت: باید بررسی کنیم که چرا با وجود ظرفیت ها و نعمات خدادادی استان، ما نتوانستیم این جملات رهبری را که در مورد هیچ استانی بکار نبرده اند را برند سازی و برجسته سازی کنیم  و اگر بتوانیم این چهره زیبای ایران اسلامی را به مردم ایران معرفی کنیم ، قطعا" می توانیم بر چالش ها پیروز شویم.