اسلام آباد خبر15:03 - 1398/01/08
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب مطرح کرد:

تقدیرازهمیاران منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب/مهمان طبیعت باشیم نه قاتل طبیعت!

اسلام آبادخبر: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب ضمن بازدید از اراضی منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری بخش حمیل ازهمیاران منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر نمود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  عباس قنبری مدیر منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب ضمن بازدید از اراضی منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری بخش حمیل  از همیاران منابع طبیعی که بطور خودجوش اقدام به محافظت از درختان می نمایند، تشکر وقدر دانی  نمود.

 

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما به فرهنگ غلطی که در چند سال اخیر راه افتاده اشاره کرد و گفت:  برخی خانواده‌ها چندین شبانه‌روز در این ایام تعطیلات نوروز  در طبیعت چادر می‌زنند و تمام پخت و پز و حتی روشنایی را از هیزم درختان بلوط تامین می‌کنند که بیشترین آسیب به جنگل توسط همین خانواده‌های به ظاهر طبیعت دوست صورت می گیرد.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ ماندن شبانه‌روزی در طبیعت و به آتش کشیدن درختان بلوط مایه افتخار نیست، عنوان کرد: بهتر است مهمان طبیعت باشیم نه قاتل طبیعت!

 

وی با  ابراز تأسف و تسلیت جانباختگان سیل اخیر در استان های شمالی، فارس، خوزستان، لرستان و کرمانشاه، گفت: این حوادث  قلب همه میهن دوستان را به درد آورد اما با وجود بروز آلام متعدد برای هموطنان، نکات مهمی را نیز یاد آور شد و آن اینکه؛ بی توجهی به منابع طبیعی و حذف گونه های جنگلی در شرایطی که احیاء و جایگزینی آنها بسیار سخت و هزینه بر است ،میتواند چنین خساراتی را نیز در پی داشته باشد.

 

مهندس قنبری تصریح کرد: پس بیاییم از چنین وقایع تلخی ،درس بگیریم و به جنگلها و مراتع بکر شهر و دیارمان احترام بگذاریم چون جنگل ها از موانع مهم تشکیل سیلاب ها هستند.