اسلام آباد خبر11:03 - 1398/01/18
واکنش‌‌های هیستریک جبهه ضدانقلاب در برابر موج خدمت‌رسانی به سیل‌زده‌ها؛

«غلط‌هایی» که رسانه‌های معاند در سیل کردند

رسانه‌های معاند در ماجرای سیل اخیر هم بیکار ننشستند و طبق رسالت ذاتی خود به شایع‌پراکنی و تخریب نظام و نهادهای انقلابی پرداخت

به گزارشاسلام آباد خبر، بهنقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  بارش‌های سیل‌آسای نوروزی باز هم بهانه خوبی برای تحرک ضدانقلاب و شایعه‌سازی و بدبین کردن مردم به نظام و نهادهای انقلابی بود.

توپخانه تبلیغاتی دشمن از همان روزهای اول سال بعد از سیل گلستان با تمام توان پای کار آمدند و از هر رخنه‌ای برای نفوذ و شایعه‌سازی استفاده کردند و توهمات ذهنی خود را به خورد مردم دادند که البته با هوشیاری رسانه‌های داخلی و پاتک‌های به موقع این شایعات بی‌اثر شد.

رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که از هر فرصتی برای ناکارآمد نشان دادن نظام و القای یاس و ناامیدی استفاده می‌کنند؛ این بار هم با این اولویت به میدان آمدند و در کنار آن به تخریب و بدبین کردن مردم به نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج و روشن کردن آتش تفرقه قومی بر ترس و اضطراب مردم سیل زده در روزهایی که بیش از هرچیز به امید و آرامش احتیاج داشتند، افزود.

ا

بارورسازی ابرها

شایعاتی که از همان روزهای اول مطرح می‌شد در مورد ارتباط بارورسازی ابرها توسط سپاه با سیل اخیر بود که مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌های مرکز مطالعات وزارت نیرو در پاسخ به این شایعات اعلام کرد که در سال آبی ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هیچ پروژه باروری ابر‌ها نداشتیم، پس از باروری ابر‌ها یک ربع ساعت تا حداکثر ۲ ساعت بعد شاهد بارندگی خواهیم بود.

همچنین یک مقام مسئول در سازمان هواشناسی هم عنوان کرد که چنین ادعایی که بارش‌های سنگین و خوب ایران طی روزهای گذشته، ناشی از طرح بارورسازی ابرها بوده، به طور کامل شایعه است؛ چون این طرح نمی‌تواند در جو تغییرات گسترده ایجاد کند.

برخورد یگان‌های سپاه با مردم برای تخلیه روستاها

اما یکی از شایعات دیگری که در راستای تخریب نیروهای انقلابی سپاه مطرح شد این بود که یگان‌های سپاه با مردم برای تخلیه روستاها و منازل در مناطق سیل‌زده بود که سخنگوی سپاه با رد شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌های معاند مبنی بر برخورد یگان‌های سپاه با مردم و فشار بر آنها برای تخلیه منازل مسکونی درمناطق سیل زده، اعلام کرد که مسئولیت اجرای مصوبات شورای تامین استان‌ها در شرایط خاص بر عهده نهادهای انتظامی و قضایی است.

کوبیدن بر طبل تفرقه قومی

یکی از موضوعات مهمی که در سیل اخیر به شدت مورد توجه رسانه‌های معاند قرار گرفت القای این موضوع بود که چون مردم این مناطق عرب و لر هستند به آنها توجه نمی‌شود و این استانها غریبانه در سیل غرق می‌شوند و کسی کاری انجام نمی‌دهد.

اما گسیل نیروهای امدادی و مسلح برای خدمت‌رسانی به این مناطق خودش مشت محمی بر یاوه‌گویی‌های این رسانه‌ها بود؛ در تمام این مدت و بعد از فروکش کردن سیل نیروهای مذکور مشغول کمک و خدمت به مردم این مناطق بودند.

سرقت و ایجاد وحشت از عدم امنیت در مناطق سیل‌زده

وقتی تمام سنگ های این معاندان به سنگ خورد آنها به القای ترس و اضطراب بین مردم از عدم تامین امنیت و ناکارآمدی نیروهای انتظامی روی آوردند و شایعاتی همچون سرقت از سیل زده ها در چند شهر را مطرح کردن که به سرعت این موضوع تکذیب شد.

امنیت مناطق سیل‌زده در روزهای بحرانی کشور و موج خدمت‌رسانی به آنها هم به شدت این معاندان را عصبانی کرده بود و همین امر هم آنها را به واکنش‌های هیستریک در ساختن شایعات متعدد مجبور می‌کرد.

 

ا

کشته شدن تعداد زیادی از مردم پلدختر

شایعه کشته شدن تعداد زیادی از مردم پلدختر هم موضوع دیگری بود که مطرح می شد و رییس سازمان امداد و نجات کشورشایعه کشته شدن تعدادی از مردم ر پلدختر را تکذیب کرد.

جوان سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمرگفت که شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر صحت ندارد.

ا

ماجرای روستای جلیزی

شهروندان سوسنگردی سه‌شنبه شب از درگیری در اطراف روستای جلیزی خبر داده بودند که دقایقی بعد مشخص شد این درگیری ها در پی مخالفت کشاورزان و اهالی روستای جلیزی با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل رخ داده است.

همین درگیری های کوتاه باعث شد تا شبکه‌های معاند از لحظات اولیه حادثه برای سوء استفاده از این موضوع، اقدام به نشر تصاویر حادثه دزفول و اندیمشک به عنوان کشته و زخمی‌های حمله نیروهای امنیتی کردند که به سرعت دروغ بودن آنها فاش شد.