اسلام آباد خبر15:30 - 1398/01/21
گزارش؛

برگزاری مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی در اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور مسئولین، نیروهای نظامی ارتش، سپاه، انتظامی شهرستان و آحاد مردم روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه در مسجدجامع اسلام آبادغرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور مسئولین، نیروهای نظامی ارتش، سپاه، انتظامی شهرستان و آحاد مردم  روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه در مسجدجامع اسلام آبادغرب برگزار گردید.

 

سرهنگ دکتر امیرغلامعلیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی، به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

وی با برشمردن فضائل اخلاقی و خصوصیات بارز این شخصیت برجسته گفت: این شهید عالیقدر الگوی مناسبی برای آحاد نیروهای مسلح است و بزرگترین افتخار این است که برای اولین بار فرمانده کل قوا و نایب امام زمان(عج) بر تابوت این شهید والامقام بوسه زدند و از لسان مبارک ایشان گفته شد: که صیاد شایسته شهادت بود.

 

 

فرمانده تیپ 181 زرهی شهید سلیمی با بیان گوشه هایی از سوابق مبارزاتی و خدمات ایشان در دوران قبل وبعد از انقلاب، گفت: شهید صیادشیرازی در سال‌های اوج جنگ به مدت پنج سال فرمانده نیروی زمینی بود و بسیاری از عملیات‌های مهم را فرماندهی می‌کرد که آخرین آن عملیات غرورآفرین مرصاد برای این منطقه به یادگار مانده است و به جرات می‌توان گفت نخستین فرمانده‌ای بود که نقش تاثیرگذاری بر ارتباط مستقیم ارتش و سپاه داشت.

 

در ادامه حجت الاسلام روح الله کرمی امام جمعه موقت اسلام آبادغرب با اشاره به شاخصه بارز ولایتمداری شهید صیاد، اظهار داشت:  ولایتمداری این شهید والامقام باید سرلوحه تمام مدیران قرار گیرد.

 

 

وی خاطرنشان ساخت: منافقین کوردل با ترور این شهید والامقام می خواستند انتقام ناکامی در عملیات مرصاد را بگیرند، اما غافل از اینکه شهید صیاد شیرازی در دل ملت ایران جای باز کرده، و در راه و سیرت امام (ره) هزاران صیاد شیرازی‌    پرورش افته است.

 

پخش کلیپ، رجز خوانی و مداحی ذاکر اهل بیت شریفی در وصف صیاد دلها از دیگر بخش های این برنامه معنوی بود.