اسلام آباد خبر15:16 - 1398/02/12

دیدار پرسنل سپاه پاسداران وفرهنگیان اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم

اسلام آبادخبر: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم پرسنل سپاه پاسداران و فرهنگیان با امام جمعه شهرستان حجت الاسلام مهری دیدار کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری  صبح امروز پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار با پرسنل سپاه پاسداران و مسئولین آموزش و پرورش  این استان اظهار داشت: در ابتدا شرع مقدس اسلام با خواندن و نوشتن آغاز شد و در آیات و روایات بسیار از تهذیب و تعلیم و تربیت گفته شده است.

امام جمعه  شهرستان اسلام آبادغرب از استراتژی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفت: : قبل از این بیانیه همه ما بر این باور بودیم  که با گذشت 40 سال از انقلاب موارد بسیاری را تا کنون به عنوان چراغ راه داریم؛اما بعد از بیان گام دوم اتنقلاب که توسط امام امت صادر شد بسیاری از شبهات برطرف شد.

 

وی افزود:آموزش و پرورش،حوزه علمیه و بسیج این را(گام دوم انقلاب)به عنوان کتاب درسی تدریس کنند.

 

مهری با تاکید برمعنویت در تعلیم و تربیت عنوان کرد: در هر جایی که رهبر معظم انقلاب از تعلیم و تربیت سخن گفته در کنار آن معنویت را هم بیان کرده است.

 

وی افزود: اگر معنویت نباشد ارزش  تعلیم و تربیت کم رنگ خواهد بود ولی وقتی که قرین خودباوری باشد  در همه حوزه ها تاثیر دارد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با تحلیل بی بدیلی که از سند 2030 داشت گفت:  دشمن در این سند به دنبال تربیت سرباز برای آمریکا و انگلیس است و عملا به دنبال از بین بردن تربیت دینی در نسل آینده است.

 

وی با هشدار نفوذ دشمن بیان داشت:مقام معظم رهبری بارها بر نفوذ دشمن تاکید کرده و گفته میخواهند حوزه را از انقلاب جدا کنند.

 

وی افزود:توجه کنید که منظور از سند2030 فقط دولت نیست؛این مسئله امان دارد در سپاه پاسداران،حوزه و آموزش و پرورش هم رخ دهد.چنان چه برای براورده شدن این امر و از بین بردن تلاش های خالصانه نهادها یک شخص هم کافی است.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه  شهرستان  گفت: در دیداری که مقام معظم رهبری با سردار غیب پرور مسئول سازمان بسیج گفتن با وجود چهار فاکتورازجمله: جوان،مومن،انقلابی و پای کار بودن شخص من نسبت به آینده انقلاب هیچ نگرانی ندارم.

 

وی افزود:  با پرورش این اشخاص  بعد ایشان می گویند که اسرائیل25سال آینده را نخواهد دید.

 

 وی افزود: این قدرت معنویت است که دلیل برتاکید آن نیز همین است.وقتی تعلیم و تربیت برمبنای معنویت باشد نتیجه آن نابودی آن نابودی اسرائیل است

 

وی در پایان بیان کرد: امام ره در مورد کشور روسیه که قدرتمند بود گفت: من صدای شکستن استخوان های کمونیست را می شنوم و ما کمتر از ده سال کل شوری از هم پاشید.

جمال الدین برجی ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم گفت: تقارن این دو مناسبت(هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم)این نکته را به ما می گوید که،امنیت زمانی پایدار و برقرار است که یک پشتوانه فکری و عقیدتی داشته باشد و هر عقیده ای زمانی می تواند نقش آفرین باشد که امنیت در کنار آن باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد :آموزش و پروش یک نهاد حاکمیتی است؛یعنی هر آنچه را که حکومت اسلامی تحت عنوان ارزش های انقلاب و اسلام قصد ترویج آن را دارد از صدور،ابلاغ،اجرا و تثبیت با این بخش (آمووزش و پرورش)است و اگر از طریق آموزش و پرورش نباشد  پایدار نیست.

این مسوول با بیان تفاوت هایی که از لحاظ پوشش ظاهری وبیان گفتمان  در بین سپاه پاسداران و آموزش و پرورش است تصریح کرد: با این وجود هر دو مدافع ارزش های انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستیم.

وی در پایان افزود: همچنان که در بین مردم هم تفاوت های بسیاری در گویش،قومیت و تفکرات سیاسی است ولی همچنان جمهوری اسلامی توانسته در قالب یک ملت پایدار و سربلند بماند و بدون اغراق می توان گفت معلمین و آموزش و پرورش  نقش بزرگی در آن دارند.

حجت الاسلام عزتی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب  ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم  اظهار داش:  با توجه به این که انقلاب مبلغ اسلام ناب محمدی است باید در این راستا مانند امام (ره)قدم برداشت و شهید مطهری به مانند شاگردی بی بدیل با تفکرات امام (ره) آشنا بود وبه وضوح در کتاب های خود این تفکر را بیان کرده اند از این جهت کتاب های ایشان اثرات بسیاری دارد.

 

وی افزود: بزرگترین معلمین ما شهدا هستند و همه معلمان عزیز هم باید به مانند این شهید(شهید مطهری) اثر گذار باشند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان بیان کرد: سپاه پاسداران یکی از نهاد های کاملا اسلامی و انقلابی است که در کنار پاسداری از نظام یک مکتب اعتقادی است.

وی در پایان افزود: سپاه پاسداران که می خواهد از نظام اسلامی پاسداری کند باتوجه به اینکه این انقلاب و نظام ریشه در فهم دینی مردم دارد،ما باید با تفکر انقلاب و امام (ره) آشنا باشیم.به همین دلیل سرلوحه امور را  باید دین قرار داد که بتواند از انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب پاسداری کند.