اسلام آباد خبر13:45 - 1398/02/15
در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار گردید؛

کارگاه آموزشی پیشگیری از حریق جهت دهیاران اسلام آباد غرب

اسلام آبادخبر: کارگاه آموزشی پیشگیری از حریق در فرمانداری اسلام آباد غرب با حضور دهیاران برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، کارگاه آموزشی پیشگیری از حریق در سالن جلسات فرمانداری با حضور دهیاران و به ریاست معاون عمرانی فرماندار برگزار گردید.


 در جلسه آموزشی که در سالن جلسات فرمانداری شهر اسلام آباد غرب برگزار شد،ارفع نژاد معاون عمرانی  گفت: آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین و خطرناکترین عوامل تخریب و نابودی جنگل‌ها و مراتع به شمار می‌رود که متاسفانه همه ساله سطوح وسیعی از این منابع ارزشمند را تهدید کرده و خسارات فراوانی به بار می‌آورد که جبران آن امکان پذیر نیست.


 وی ادامه داد: جنگل‌ها و مراتع ایران ثروت و سرمایه فرد، فرد هر ایرانی است و تخریب و آتش زدن آن تجاوز به اموال همه مردم است پس باید با مشارکت خود از وقوع هرگونه حریق در جنگل‌ها و مراتع استان جلوگیری و در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم


در ادامه مهندس نجفیان زاده معاون منابع طبیعی شهرستان نکات ایمنی و توصیه‌های مهمی را در خصوص حریق بیان کرد، و با تشکر از همکاری خوب تمامی دهیاران با این اداره افزود انتظار داریم که دهیاران عزبز با دیدن کمترین دود یا آتش در صورت توان آتش را خاموش و بلافاصله مامورین منابع طبیعی و یا سایر ادارات مربوطه را مطلع سازند.

مدیر عامل موسسه صعود بنیاد سبز هم در این جلسه به نقش مهم فرهنگ سازی در پیشگیری از آتش سوزی اشاره و از دهیاران خواست با توجه به امر فرهنگ سازی ارتباط سازنده ای با رسانه ها داشته باشند .

هوشنگ رزم دیده در ادامه با بیان اینکه 99  درصد آتش سوزی ها از اشتباهات انسانی است افزود تنها راه مقابله و پیشگیری از آتش سوزی ها آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در بین مردم است وی از محل اعتبارات دفتر اجتماعی قول مساعد دادند که دهیاران فعال حوزه منابع طبیعی که در زمینه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی منابع طبیعی فعالیت سازنده دارند را در جلسه ای با حضور مسئولین تقدیر نمایند.

در پایان این جلسه نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و کاربرد آن توسط کارشناسان آتش نشانی آموزش داده شد.