اسلام آباد خبر14:57 - 1398/02/27
امام جمعه اسلام آبادغرب:

التهاب آفرینى و ارعاب مردم از سایه جنگ مى‌تواند راهى براى فرار از پاسخگویى باشد/ استاندار کرمانشاه تکلیف انتصاب فرماندار و بخشدار اسلام آبادغرب را روشن کند

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: . التهاب آفرینى و ارعاب مردم از سایه خیالى یك جنگ موهوم و ادعایى، مى‌تواند راهى براى فرار از پاسخگویى باشد

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با مسؤولان و كار گزاران نظام با اشاره به اقدامات خبیثانه آمریكا براى «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسؤولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» فرمودند: گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه‌هاست، چراكه مذاكره با دولت كنونى آمریكا سمّ مضاعف است، البته جنگى نخواهد شد بلكه برخورد، برخورد اراده‌هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامى قوى‌تر از دشمن است و به فضل الهى این بار هم پیروز خواهیم شد.

 

وی افزود: معظم له در تبیین توطئه فعلى هیأت حاكمه آمریكا به ابعاد و اهداف طرح آمریكا اشاره كرده و در بیان علل شكست این طرح، دلایل زیر را برشمردند: ۱- آن‌كه شدت دشمنى و خصومت سران آمریكا نسبت به جمهورى اسلامى، آنان را دچار خطا در محاسبات كرده است و باعث شده درك درستى از مسائل ایران نداشته باشند.

۲-       اصلى‌ترین ابزار آن‌ها هیاهو و تهدید است كه مردم ایران هراسى از این تهدیدهاى توخالى ندارند. آمریكایى‌ها به‌طور تصاعدى بر شدت عربده‌هاى خود مى‌افزایند اما توجه ندارند این عربده‌ها فقط ضعف آن‌ها را آشكارتر مى‌كند. باید بدانیم، كسى‌كه با صداى بلند تهدید مى‌كند، قدرت و توانایى او به اندازه‌ى آن صداى بلند نیست.

۳-       آمریكا آنچنان كه برخى مدعى هستند، پر هیبت و قدرت نیست و از ضعف‌هاى زیاد و مهمى رنج مى‌برد و نباید مرعوب آن شد.

 

امام جمعه شهرستان گفت: مقام معظم رهبرى در خصوص عدم مذاكره با آمریكا، موضوع مذاكره با آمریكا را سم دانسته و مذاكره با دولت فعلى را سم مضاعف توصیف كردند و در بیان علل سم بودن مذاكره با آمریكا به موارد زیر اشاره فرمودند: ۱-بى‌ثمر بودن مذاكره براى ملت ایران‌۲- نیت پلید آمریكا از مذاكره‌۳- غیر قابل اعتماد بودن آمریكا براى مذاكره‌۴- ماموریت آمریكا در خدمت به رژیم صهیونیستى ۵- محاسبات غلط دولت آمریكا از ملت ایران‌۶- حماقت دولت فعلى آمریكا.

وی خاطرنشان کرد: معظم له در ادامه، وظایف دولت براى مقابله با آمریكا را به شرح زیر برشمردند: ۱- لزوم جدى‌تر شدن مدیریت‌ها و برنامه‌ریزى‌ها جهت مقابله با مشكلات اقتصادى ۲- در دستور كار قرار دادن جدى حل مسائل و مشكلات اقتصادى ۳- درمان بیمارى‌هاى اقتصاد كشور۴- اصلاح ساختارى بودجه كشور۵- اصلاح نظام بانكى كه باید انجام شوند۶- مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، جهادى، همراه با اشراف میدانى بر مشكلات‌۷- عدم انفعال در برابر دشمن و شرطى نكردن اقتصاد به مسائل خارج ۸- استفاده از ظرفیت وسیع مردمى كشور۹- برخورد قاطع با قاچاق، دلالى‌ها، خریدهاى خیانت‌كارانه‌ى ارزاق عمومى و احتكار۱۰- حمایت همگانى از دولت در این عرصه‌ها.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب جهت مقابله با طرح آمریكا، وظایف را متوجه قواى سه گانه دانسته و به موارد زیر اشاره فرمودند: ۱- رفع موانع «رونق تولید» به‌عنوان كلید حل بسیارى از مشكلات كشور۲- «اعتماد به جوانان» به‌عنوان راه‌حل اصلى مشكلات كشور۳- رفع نیازهاى واحدهاى تولیدى تعطیل شده‌۴- تلاش برنامه‌ریزى شده وبى‌وقفه براى خودكفایى به‌ویژه در زمینه‌ى كشاورزى ۵- «سهولت كسب‌وكار» به‌عنوان دستور كار عمومى قوا ۶- اولویت بخشى به بخش كشاورزى ۷- استفاده از خلاقیت نیروى انسانى كشور۸- رونق بخشیدن به تولید و راه اندازى كارخانه‌ها۹ - مسكن‌سازى به‌عنوان رشته‌اى كارآفرین‌۱۰- مقاوم‌سازى اقتصاد۱۱- براى اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت.

 

وی تصریح کرد:  وظایف مردم در راستاى مقابله با طرح آمریكا نیز آخرین موضوعى بود كه رهبر معظم انقلاب در قالب مواردى مانند؛ ۱- خرید محصولات داخلى و استمرار حمایت از كالاى ایرانى ۲- پرهیز از اسراف‌۳- توجه نكردن به شایعات در فضاى مجازى ۴- زیاده‌روى نكردن در خرید۵- كمك به رونق تولید مورد اشاره قرار دادند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: طى روزهاى اخیر یك جریان خاص سیاسى در كشور، مردم را از سایه خیالى جنگ مى‌ترساند و آدرس مذاكره و سازش مى‌دهد. این ارعاب عمومى چهار دلیل عمده دارد كه عبارت است از؛

*        یك) ارعاب كنندگان مسببین اصلى شرایط اقتصادى فعلى هستند. التهاب آفرینى و ارعاب مردم از سایه خیالى یك جنگ موهوم و ادعایى، مى‌تواند راهى براى فرار از پاسخگویى باشد. وقتى مردم نگران امنیت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قیمت فضایى پراید و پیاز نخواهد بود و افكار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سایه خیالى جنگ و پیگیرى اخبار ناو آمریكایى و طول و عرض زیاد آن خواهند بود!

*        دو) اگرچه مدت‌هاست كشتى برجام به گل نشسته است و امیدهاى واهى به آن نیز از میان رفته است، اما عده‌اى خیال ندارند از این كشتى به گل نشسته پیاده شوند و هنوز درصدد دستاوردتراشى براى آن هستند. آنان پیش از این نیز مدعى بودند كه برجام سایه جنگ را از كشور دور كرده است و حال نیز با كوبیدن بر طبل جنگ خیالى، مى‌خواهند به مردم چنین القا كنند كه از بین رفتن برجام، مساوى با جنگ و درگیرى خواهد بود.

*        سه) مسأله بعدى به خط مذاكره و سازش برمى گردد. عده‌اى در كشور تنها راه حلى كه مى‌شناسند مذاكره و سازش با دشمن است. این جماعت كلید حل همه مشكلات را در مذاكره و امتیاز دادن به حریف مى‌دانند. چند سال پیش با وعده رفع تحریم‌ها و حل مشكلات این‌راه حل را به مردم فروختند و حال كه نتیجه‌اى نگرفته و مذاكره گره‌اى از مشكلات كشور نگشوده، بجاى عبرت گرفتن، مى‌خواهند راه حل خود را از طریقى دیگر به مردم تحمیل كنند.

*        چهار) نكته پایانى به روحیه خاص این جماعت بازمى گردد كه بدون پرده مى‌توان آن‌را روحیه ترس و وحشت از دشمن نامید. ذهن این دسته، تنها عوامل مادى را مى‌بیند و از این منظر آمریكا قدرتى بزرگ و غیرقابل مهار است و عقل حكم مى‌كند كه از آن ترسید. ترس از آمریكا در ذهن و تحلیل‌هاى این جماعت نهادینه شده و چنان رسوب كرده است كه مقاومت و ایستادگى در برابر استكبار را غیرمنطقى و ضدمنافع ملى تصور مى كنند.

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در خطبه های امروز در تذکری از استاندار کرمانشاه خواست تکلیف انتصاب فرماندار و بخشدار اسلام آبادغرب را روشن کند.