اسلام آباد خبر14:58 - 1398/03/02
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب خبر داد:

سم پاشی مزارع کلزا در شهرستان اسلام آباد غرب توسط پهپادهای سم پاش برای اولین بار

اسلام آبادخبر: مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب از سم پاشی مزارع کلزا توسط پهپادهای سم پاش برای اولین بار خبر در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با اعلام خبر فوق گفت: در شهرستان اسلام آباد غرب  با وجود بیش از 1500 هکتار کلزا ، استفاده ازاین سیستم پهپاد برای اولین بار در سطح شهرستان در حال انجام است.

 

وی با بیان  مزایای استفاده از پهپاد، افزود:  انتظار میرود در آینده ای نزدیک تعداد بسیار زیادی از کشاورزان به استفاده از تکنولوژی پهپاد روی بیاورند.

 

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان عنوان کرد: افزایش بهره وری در فرایند سمپاشی ، کاهش خطر نفوذ سم به آب های زیر زمینی، انجام سمپاشی در مدت زمان کمتر و صرفه جویی در زمان و کاهش میزان آب مصرفی از جمله  مزایای استفاده از پهپاد می باشد.

 


 مهندس کریمی خاطرنشان ساخت: از پهپادها در گذشته فقط در زمینه نظامی استفاده می شد اما امروزه کاربردهای فراوانی برای این نوع سیستم تعریف شده است که یکی از آنها بهره گیری از پهپاد ها در زمینه کشاورزی مدرن است وبا توجه به مزایای آن تعداد کشاورزانی که از پهپاد در مزارع خود استفاده  می کنند در حال افزایش است.