اسلام آباد خبر09:37 - 1398/03/04
با حضور اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان برگزار شد؛

صبحگاه مشترک گرامیداشت فتح خرمشهر در اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی اسلام آبادغرب شامل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سپاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به مناسبت گرامیداشت یوم الله سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان شامل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با حضور مسئولین اعضای شورای تآمین و شورای اداری شهرستان در سپاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

 

در این مراسم سرهنگ پاسدار فرامرز باوندپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، و تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع)، به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود که توسط رزمندگان سلحشور کشورمان رقم خورد و طبق فرموده امام خمینی (ره) خرمشهررا خدا آزاد کرد.

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این مراسم اظهار داشت: سوم خرداد یادآور حماسه جاودان آزادی خرمشهر است که دو نکته مهم در این آزادی و عملیات بیت المقدس قابل ذکر است؛ اول اعتماد و توکل به خدا (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم)یعنی اگر برای خدا کار و اقدام کردید، برای خدا حرف زدید وموضع گرفتید و برای خدا جنگیدید و در راستای حق و حقیقت بودید خداوند شما را یاری می کند که این را نه تنها درعملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابیطالب تجربه کردیم بلکه در طول 40 سال از جمهوری اسلامی در هر مسیر، موضع و حرکتی که بر مدار حق و حقیقت و اعتماد به خدا حرکت کردیم، در آن مسیر موفق بودیم.

 

 

وی با بیان نکته دوم گفت:  از همان اوایل دفاع مقدس تا این روزها که رهبری بر آن تاکید داشتند، قصه مقاومت در برابر دشمن است، هر جایی که ما عقب نشینی نکردیم، پیروز شدیم، هرجایی که ما منفعل و سست شدیم دشمن جلو آمد، هرجایی از آرمان ها فاصله گرفتیم نناموفق بودیم و خواسته یا ناخواسته امتیازی به دشمن داده شد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرموده امام(ره) در حصوص عملیات بیت المقدس، عنوان کرد: اینکه روح خدا فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، دو درس به ما داده؛ اول اعتماد و توکل برخدا و دوم مقاومت و ایستادگی، و تا زمانی که این دو عامل در یک مملکت باشد دشمن نمی تواند جلو بیاید و پیشروی کند.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن بر علیه کشور، بیان داشت: اینکه یک ناو به منطقه بیایدو ایران هراسی کنند و بخواهند ما را منفعل کنند، هیچ غلطی نمی توانند بکنند، این تجربه امام(ه) و رهبری است.

وی تصریح کرد: امروز قوای سه گانه باید دست به دست هم بدهند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند و مواجهه با دشمن را بدست جوانان آماده و جان برکف نیروهای مسلح بدهند تا چنان درسی به دشمنان بدهند که جرأت نگاه کردن به حریم جمهوری اسلامی نداشته باشند.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان ساخت: لازم است همگان اتحاد و یک رنگی را تحت لوای رهبرمعظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا انشاءالله خرمشهرهایی که در پیش داریم یک به یک فتح کنیم و زمینه ساز دولت یار شویم.(انشاءالله)