اسلام آباد خبر14:07 - 1398/03/10
امام جمعه اسلام آبادغرب:

روز قدس باعث شده رژیم صهیونیستى جرات اجراى طرح‌هاى اشغالگرانه نداشته باشد/نسل جوان داراى ایده‌هاى نو براى اداره جامعه است

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: روز قدس در چند دهه گذشته باعث شده تا رژیم صهیونیستى جرات اجراى طرح‌هاى اشغالگرانه خود را نداشته باشد اما همكارى ارتجاع عرب با این رژیم باعث شده كه اكنون این رژیم جرات خیانت بزرگى را پیدا كند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع دانشجویان كه اولین روز خردادماه انجام شد با برشمردن حركت عمومى انقلاب مبتنى بر بیانیه گام دوم، به موضوع راهكارهاى عملى تحقق نقش آفرینى جوانان پرداخته و مى‌فرمایند: اگر نسل جوان وارد عرصه‌ى مدیریت شد و مدیران ارشد نظام ازجمله‌ى جوان‌هاى متعهّد [شدند] آن وقت آن حركت عمومى كشور طبعاً استمرار پیدا مى‌كند، سرعت پیدا مى‌كند و انجام مى‌گیرد.

 

وی افزود: نسل جوان به‌طور طبیعى داراى ایده‌هاى نو براى اداره جامعه است. چراكه از منظرگاه متفاوت به مسایل مى‌نگرند و دنیاى ذهنى او متفاوت از پیشینیان است. این ویژگى مى‌تواند مولد فرصت‌هاى مناسبى براى تحول و تكاپو در هرجامعه‌اى باشد.جوانان در طول چهار دهه اخیر نشانه داده‌اند كه قابل اتكا هستند و نه تنها توانایى حل مشكلات كشور را با تدبیر و سخت‌كوشى و تفكر و خوش فكرى دارند، بلكه گاه، تنها راه حل كشور نیز هستند.جوان به‌واسطه آن‌كه كمتر تعلق دارد و روحیه محافظه كارى بر شجاعت و غرور و حریت جوانى غلبه نكرده است، به ذات یك انقلابى است. لذا در برابر دشمن جرات و جسارت بیشترى از خود نشان مى‌دهد و همواره در صف اول مقابله قرار داشته است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: آمریكایى‌ها با وجود تشكیل و تكوین جبهه گسترده علیه جمهورى اسلامى با هدف نابودسازى گفتمان انقلاب اسلامى، امروز ایران را در چهل سالگى انقلاب اسلامى در قله استقلال، عزت و قدرت داخلى و نفوذ منطقه‌اى و تعیین‌كنندگى مناسبات جهانى مى‌بینند، از پیشرفت‌هاى محیرالعقول آن در علوم و فنون جدید، آماده‌سازى زیرساخت‌هاى مناسب در حوزه‌هاى گوناگون براى جهش علمى و اقتصادى، دستیابى بومى به مؤلفه‌هاى اصلى قدرت و اقتدار دفاعى و نظامى و توسعه نفوذ واقعى و الهام‌بخش و راهبردى در منطقه خطیر غرب آسیا متعجب و عصبانى هستند و این سؤال مهم را به چالش اصلى مراكز مطالعاتى و اتاق‌هاى فكر خود مى‌گذارند كه چرا در منازعه ایدئولوژیك، استراتژیك و حتى ژئوپلیتیك با جمهورى اسلامى ایران موفق نیستند و این‌كه براى عبور از جمهورى اسلامى چه باید كرد؟

 

وی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامى در شرایط كنونى كه برخلاف برخى از مسؤولان و اصحاب رسانه كه از آن تعبیر به بحران مى‌نمایند، به بیان حكیمانه رهبرى معظم انقلاب شرایطى خطیر است كه در مصافى جدید با دشمنان انقلاب اسلامى قرار گرفته است كه مى‌توان آن‌را «مصاف اراده‌ها و تصویرها» نامید. بستر این مصاف بیش از آن كه در عالم واقع و میدان فیزیكى سخت مثل برخورد نظامى بین ایران و آمریكا باشد، در دو ساحت نیمه سخت تحریم‌هاى اقتصادى و حوزه نرم عملیات روانى و ادراك‌سازى ذهنى مردم صورت بندى مى‌شود.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: از برجسته‌ترین مولفه‌هاى نظام فكرى حضرت امام خمینى(ره) را مى‌توان مبارزه با نظام سلطه و استكبارجهانى و دفاع از مظلومین و مستضعفین در تمامى نقاط جهان به‌خصوص ملت‌هاى مسلمان عنوان نمود؛ دیدگاهى كه اصول و مبانى متعالى آن، ریشه در اندیشه‌هاى ناب اسلامى دارد. بر مبناى این تفكر، آن رهبر فرزانه و دوراندیش كه خط سیر سیاست‌ها و نقشه‌هاى دشمنان اسلام و اهداف اسلام‌ستیزانه آنان را در تشكیل رژیم صهیونیستى با استفاده از حربه استعمار در۱۹۴۸به‌خوبى شناخته بود، با ابتكارى سیاسى و با بهره‌گیرى از پشتوانه اعتقادى جهان اسلام، در پیامى تاریخى درسال ۱۳۵۸، آخرین جمعه مبارك رمضان را «روز قدس» نامید تا مسلمین جهان را با اتكا به اعتقادات اسلامى و نه با اتكا به دولت‌ها و سران خود، علیه این رژیم اشغالگر بسیج نماید و آرمان رهایى فلسطین را به آرمانى همگانى و اعتقادى - سیاسى تبدیل كند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:تحلیلگران سیاسى و رسانه‌اى معتقدند بیشترین سرمایه‌گذارى دشمنان انقلاب بر توسعه و تعمیق فشارهاى روانى معطوف شده است؛ چراكه به باور آن‌ها؛ اولا فراگیرى این نحو عملیات علیه جمهورى اسلامى ایران به‌دلیل ویژگى‌هاى روان شناختى، فرهنگى و جامعه شناختى ایرانى‌ها كه آسیب پذیرى زیادى در حوزه شایعه پذیرى و فضاى مجازى دارند بیشتر است، ثانیا برخورد و زمین‌گیرى نظام براى آمریكا با هزینه كمتر انجام مى شود و تلفات آن به مراتب بیشتر از دیگر فشارهاست و ثالثا، از این دو عامل مهتمر، فشار روانى است كه زمینه‌ساز فشارهاى اقتصادى و عملى وبى‌ثبات‌سازانه است.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز قدس، گفت: روز قدس در چند دهه گذشته باعث شده تا رژیم صهیونیستى جرات اجراى طرح‌هاى اشغالگرانه خود را نداشته باشد اما همكارى ارتجاع عرب با این رژیم باعث شده كه اكنون این رژیم جرات خیانت بزرگى را پیدا كند. بنابراین كشورهاى اسلامى و به‌ویژه مردم ایران باید در مراسم امسال اتمام حجتى قاطع به ترامپ، اسرائیل و ارتجاع عرب در مورد اجراى هرگونه طرح خائنانه‌اى علیه مردم فلسطین بدهند.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت:در شرایط فعلى اگر افكار عمومى و مردم جهان اسلام در كنار مردم فلسطین قرار بگیرد این مسأله در كنار قدرت موشكى و نظامى مقاومت فلسطین مى‌تواند باعث عقب نشینى رژیم صهیونیستى و آمریكا از اجراى طرح‌هاى اشغالگرانه باشد.

 

وی خاطرنشان ساخت: طى چند دهه گذشته و پس از شكست ارتش‌هاى عربى در برابر فلسطین و سازش برخى كشورهاى عربى با این رژیم، ملت فلسطین كه فراموش شده بود با ابتكار روز قدس جان دوباره‌اى گرفتند و اسرائیلى كه هیچگاه از اعراب شكست نخورده بود، حریف بخش كوچكى از فلسطین یعنى غزه نمى‌شود. بنابراین روز قدس مى‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شود.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به15خرداد؛ قیامى كه مفتاح پیروزى ملت مسلمان ایران در ۲۲ بهمن‌۵۷ گردید، گفت:حركت انقلابى ملت مسلمان ایران كه در بهمن‌۵۷ به پیروزى رسید، حركتى نه دفعى و ناگهانى بلكه حركتى تدریجى، آگاهانه و همراه با بیدارگرى، بصیرت افزایى و غلیان اعتقادات دینى براى مبارزه و جهاد علیه طاغوت‌ها و مستكبران زمان به رهبرى دینیِ فقیهی مجاهد، شجاع و دوراندیش بود. حركتی كه باید آغاز آن‌را در شكل گیری قیام ۱۵خرداد۱۳۴۲جستجو كرد؛ قیامى كه به فرموده حضرت امام خمینى(ره)، «مفتاح نجات اسلام» شد چون «براى اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدأئیت اسلام و راهنمایى روحانیت.» (صحیفه امام، ج‌۸، ص‌۵۴) به‌همین‌دلیل این قیام عظیم را باید «خمیرمایه نهضت مبارك ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامى ما» (صحیفه امام، ج‌۱۶، ص‌۲۹۰) و به تعبیرى «نقطه عطف» انقلاب اسلامى دانست كه بساط سلطه سال‌هاى طول و دراز طاغوتیان و مستكبران و ظالمان جهانى بر ملت مسلمان ایران را برچید.

 

وی گفت:سحرگاه روز بیست وسوم ماه مبارک رمضان و در پگاه شب زنده داری و عبادت و توسل، روح پاک عالم مجاهد وانقلابی، جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد خرسند، امام جمعه مردمی و ولایتمدار شهرستان شهید پرور کازرون، بهترین تقدیرالهی را به پاس یک عمر مجاهدت و تلاش خالصانه دریافت کرد و پس مراسم احیا به دست مزدوران فریبخورده و شقی، به شهادت رسید.بصیرت انقلابی و مقابله با فتنه در مقاطع گوناگون، استواری و ثبات قدم در مسیر ولایت، ۰تلاش علمی و جهاد تبلیغی و زیست ساده و بی تکلف و مردمی وی از ایشان در انظار مردم آن دیار امام جمعه ای محبوب ساخته بود.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اینجانب ازطرف خود و ستاد نمازجمعه ومردم شهر شهیدان مرصاد شهادت مظلومانه شهید حجت الاسلام خرسند را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماینده معزز ولی فقیه و روحانیت معظم فارس و ائمه محترم جمعه آن استان و مردم خطه شهید پرور کازرون و خصوصا خانواده مکرم آن عزیز سفر کرده تبریک و تسلیت می گوید.عاش سعیدا و مات سعیدا و شهیدا...