اسلام آباد خبر01:23 - 1398/03/20
در جلسه ی اضطراری پیگیری مشکلات مسکن مهر شهرستان مقرر گردید؛

واگذاری 320واحد مسکن مهر در اسلام آبادغرب تا پایان مرداد ماه / بهربرداری از راه دسترسی مسکن مهر شرف آباد تا پایان خرداد

اسلام آبادخبر: در جلسه ی اضطراری پیگیری مشکلات مسکن مهر شهرستان مقرر گردید؛ 320واحد مسکن مهر در اسلام آبادغرب تا پایان مرداد ماه به متقاضیان واگذار شود، همچنین راه دسترسی مسکن مهر شرف آباد تا پایان خرداد به بهربرداری برسد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  سیروس عبدی معاون سیاسی فرمانداری اسلام آبادغرب در معیت معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مدیر راه و شهرسازی شهرستان از مسکن مهر شرف آباد بازدید نمود.

 

وی در جلسه ای اضطراری با حضور مدیرعامل تعاونی مرصاد مسکن مهر شرف آباد در دفتر فنی مهندسی نظارت بر پیمانکاران با تاکید بر تسریع در روند راه دسترسی مسکن مهر افزود: هیچ گونه تعللی در بهره برداری ازاین پروژه پذیرفتنی نیست.

 

عبدی با بیان اینکه؛ بعد از زلزله آبان ماه سال 96، روند بازسازی و مقاوم سازی مسکن مهر به کندی پیش رفته، خاطرنشان کرد: مردم 12 سال پیش برای مسکن مهر پول داده اند و اکنون مسکن را از ما مطالبه می کنند و ما بعنوان نماینده دولت باید جوابگوی مردم باشیم.

 

 

 دراین جلسه خانم ارفع نژاد معاون عمرانی فرماندار هم  با بیان گوشه هایی از مشکلات مردم و مستاجرین این شهر بر تسریع در روند مقاوم سازی واحدهای آماده تحویل تأکید نمود و ابراز داشت: با هر ارگانی مشکل دارید اعلام کنید تا هماهنگی لازم  از سوی فرمانداری یا استانداری صورت گیرد و مشکلات سریعا" مرتفع گردد.

 

در این جلسه ناظری زاده مدیر راه و شهرسازی شهرستان توضیحاتی در خصوص پیمان سه جانبه مسکن مهر و مشکلات موجود ارئه نمود و همچنین حیدری مدیرعامل تعاونی مرصاد مسکن مهر شرف آباد نیز با تشریح اقدامات انجام شده گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت پیمانکاران و واحدهای آماده تحویل ارائه نمود.

 

گفتنی است در پی این جلسه و بازدید مقرر گردید تا پایان مرداد ماه320واحداز مسکن مهر به متقاضیان واگذار گردد، همچنین راه دسترسی  مسکن مهر شرف آباد تا پایان خرداد ماه به بهربرداری برسد.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز عیدسعید فطر امسال  گفت: مسئولین نسبت به مشکلات مردم نباید بی تفاوت باشند؛وقتی که مردم عزیز ما این چنین فداکاری و از خودگذشتگی از خود نشان می دهند باید قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی به مردم کمک و در جهت رفع مشکلات انها برآیند.

حجت الاسلام مهری با انتقاد از قیمت های  نجومی اجاره بها در اسلام اباد غرب، عنوان کرد:  از تمام دستگاه های اجرایی،مشاور املاک ها و شورای تامین می خواهم که در جلسه ای اضطراری این مشکل را حل کنید.

 امام جمعه اسلام اباد غرب  با اشاره به مشکلات مسکن مهر شرف آباد اظهار داشت: "اتحادیه و مسکن و شهرسازی چرا خانه ها را به مردم‌تحویل نمی دهند و با این عزیزان برای یک سرپناه این چنین برخورد شود.

 

 

شایان ذکر است؛ پیش از این  در  جلسه ای اضطراری باحضور کارگروه زیرمجموعه شورای مسکن شهرستان از سوی دادستان شهرستان و معاون سیاسی فرمانداری اسلام آبادغرب، تذکرات و انتقاداتی در خصوص تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر و راه دسترسی مسکن مهر به پیمانکاران و مسئولین مربوطه مطرح گردید.

 

سیدسجاد ملایری دادستان شهرستان در جلسه ساماندهی اجاره بهای مسکن در اسلام آبادغرب اظهار کرد: متاسفانه بازارمسکن اسلام آبادغرب در دست دلالان است، افزود:   در حال حاضر قیمت های خرید، فروش و اجاره بهای املاک واقعی نیست، یک سوم حقوق قشر کارگر و حقوق بگیران برای اجاره بهای مسکن هزینه می شود که این افزایش بی رویه قیمت مسکن منجر به فساد سازمان یافته در بحث املاک می شود که پیش از این با چنین مواردی برخورد شده و از این به بعد نیز برخورد شدیدتری از سوی دادستانی شهرستان بامتخلفان صورت خواهد گرفت.