اسلام آباد خبر14:08 - 1398/03/24
امام جمعه اسلام آبادغرب:

مهمترین محور سخنان رهبری با نخست وزیر ژاپن بی اعتمادی به آمریکا بود/ بریدن دست مفسدان اقتصادى از شروط استمرار حركت ملت ایران در مسیر انقلاب

اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مهم ترین محور سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بی اعتمادی به آمریکا و بی فایده بودن هر نوع مذاکره ای با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه براى اولین بار پس از پیروزى انقلاب اسلامى به تهران سفر كرد تا توسعه روابط دوجانبه، به‌خصوص در حوزه انرژى و تجارت را با مقامات ایرانى بررسى كند.

 

وی با یادآوری سخنان رهبری به نخست‌وزیر ژاپن  افزود: مهم ترین محور سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بی اعتمادی به آمریکا و بی فایده بودن هر نوع مذاکره ای با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود. رهبر انقلاب اسلامی  در واکنش به سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر تحویل پیام ترامپ به رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند:« جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.»

رهبر معظم انقلاب با اشاره به دشمنی های چهل ساله آمریکا با ملت ایران و ادامه این دشمنی ها، افزودند:« ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.»

 

مذاکره با دشمن در شرایط فشار حداکثری یک خطای استراتژیک است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند. چرا که در صورت پذیرش مذاکره با آمریکا از سوی ایران در این شرایط فشار، دشمن این مسئله را به معنای عقب نشینی و تسلیم تصور کرده و فشار خود را بیشتر نیز خواهد کرد. درواقع پذیرش مذاکره با آمریکا در شرایط فشار حداکثری به معنای اعطای مجوز به دشمن برای  درخواست های بیشتر و پیشروی بیشتر است. به همین جهت است که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.در چهار دهه گذشته آمریکا به روش های مختلف به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده و اکنون که تمام روش ها را برای محقق کردن این هدف به کار گرفته و ناامید شده مدعی این هستند که به دنبال تغییر رژ یم در ایران نیستند. برخی از حامیان مذاکره نیز این سخنان ترامپ را چراغ سبزی در جهت انجام مذاکره با آمریکا می دانند. در حالی که این مسئله نشان دهنده بن بست آمریکا در اقدامات علیه ایران است و نباید این ادعای آمریکا را نشانه حسن نیت دانست.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: در شرایطى كه قدرت‌هاى سلطه گر، گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین كارزار اقتصادى را همراه با اعتبار بخشى به تهدیدات نظامى خود علیه مردم ایران طراحى وبه اجرا درآورده‌اند، استقامت و ایستادگى مردم ایران در مواجهه با این كارزار، در عین حفظ امنیت و ثبات داخلى، كارآمدى اندیشه ناب انقلاب اسلامى را اثبات و آن‌را به الگویى براى ملت‌هاى مسلمان و آزادى خواه جهان تبدیل كرده است.

 

وی خاطرنشان ساخت:  رهبر معظم انقلاب اسلامى (مدظله العالى) در مراسم سى امین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، با اشاره به دستاوردهاى ایستادگى و مقاومت مردم ایران در ماه‌هاى اخیر وثمرات ارزشمند آن براى تحكیم وتقویت اندیشه مقاومت، استمرار حركت موفقیت‌آمیز مردم ایران را منوط به شروطى دانستند ومردم ومسؤولان را به رعایت آن شروط فراخواندند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:  شروط استمرار حركت موفقیت‌آمیز ملت ایران در مسیر انقلاب و جمهورى اسلامى عبارتند از؛ ۱- ضرورت رسیدن به بازدارندگى همه‌جانبه ۲- تحول در رفتار وعمل مسؤولان ومردم ۳ - توجه به ترفند دشمن براى تضعیف اندیشه‌ى مقاومت ۴- نباید اجازه داد آمریكایى‌ها نزدیك شوند ۵- ضرورت ادامه حضور مردم در صحنه ۶- تمركز بر مسأله اصلى یعنى اقتصاد ۷- توجه به موضوعات مهم در عرصه اقتصاد همچون «رونق تولید»، «ارزش پول ملى»، «بهبود فضاى كسب‌وكار»، «جدا كردن بودجه و اقتصاد كشور از خام‌فروشى نفت»، «تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت»، و «بریدن دست مفسدان اقتصادى یعنى اختلاس گران، دزدان، تروریست‌هاى اقتصادى و قاچاقچیان‌بى‌رحم از اقتصاد كشور» ۸- ضرورت ایجاد امید در مردم به‌ویژه در نسل جوانان ۹- ضرورت تحول در نظام مدیریتى كشور با حضور جوانان ۱۰- حفظ همبستگى ملى ۱۱- حفظ ارتباط قلبى با خداى متعال*    

 

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در جدال با استكبار یكى از مهم‌ترین ویژگى‌هاى مجاهد فى سبیل الله، عدم تأثیرپذیرى از دشمن است. دشمن همواره تلاش دارد تا محاسبات ما را بر هم زده و دچار خطاى محاسباتى نماید و از این طریق، بر رقیب فائق آید. این فرآیند معمولا از سه گانه تهدید و تطمیع و فریب حاصل مى‌گردد.