اسلام آباد خبر14:21 - 1398/03/25
امام جمعه اسلام آبادغرب در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح کرد:

آموزش عمومی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است/دستگاه های فرهنگی از موازی کاری پرهیز نمایند

اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با این تذکر که؛ دستگاه های فرهنگی از موازی کاری پرهیز نمایند، گفت: آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  پیش از ظهر امروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آباد غرب با حضور اعضا در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب  با اشاره به آسیب های اجتماعی و بزه های جامعه، بر ریشه یابی علل افزایش و راهکار علمی عوامل کاهش آسیب های اجتماعی تأکید نمود.

 

مدیران شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب نیز در این جلسه به بیان مشکلات و معضلات اجتماعی موجود و ارائه راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آبادغرب  با اشاره به تهاجم فرهنگی، فضای مجازی رها شده  را یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی دارای ابعاد وسیع و گسترده ای است اما با رصد و پیگیری قابل کنترل است.

 

وی افزود: دستگاه های امنیتی به دنبال برخورد چکشی نیستند و معتقد بر فرهنگ سازی و آموزش هستند و در این راستا آگاهی و سوادرسانه ای جامعه باید افزایش یابد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به حساسیت های بالای مشکلات فرهنگی، عنوان کرد: کمیته ها و کارگروه های تخصصی مختلف باید در حوزه آسیب های اجتماعی فعال شود و مشکلات را احصا نمایند.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با این تذکرکه؛ دستگاه های فرهنگی از موازی کاری پرهیز نمایند، بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پروش، اداره ورزش و جوانان، شهرداری، شورای شهر، بسیج، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد و کانون های فرهنگی مختلف تأکید نمود.

 

وی با بیان اینکه؛ اکثریت خانواده های جامعه اقشار کم درآمد هستند، بر فراهم نمودن زمینه آموزش و استفاده برای فرزندان همه اقشار جامعه از امکانات آموزشی،ورزشی  و فرهنگی شهرستان تأکید نمود و تصریح کرد:  آموزش عمومی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.