اسلام آباد خبر11:53 - 1398/04/06
گزارش تصویری-تشریحی؛

مهار آتش سوزی ارتفاعات منطقه دیزگران اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: آتش سوزی شب گذشته ارتفاعات منطقه دیزگران با تلاش نیروهای مردمی، ادارات، ارتش، سپاه و بسیج مهار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، آتش سوزي شب گذشته ارتفاعات منطقه ديزگران با تلاش نيروهاي مردمي و ادارات هلال احمر ،منابع طبيعي ،بخشداري ،شهرداري ،بسيج ،ارتش، سپاه و اهالي روستاي مله هار مهار شد.

در اين آتش سوزي كه ابتدا از مزارع كشاورزي آغاز و به منابع طبيعي و جنگل سرايت پيدا كرد بخشي از مزارع و منابع ملي دچار خسارت شد.

جهانبخش حيدري فرماندار اسلام آباد غرب كه شب گذشته تا ساعت 1 بامداد امروز در محل آتش سوزي بهمراه معاون سياسي ،بخشدار و شهردار حميل  تا پايان كامل و مهار آتش حضور داشت  عنوان كرد علت آتش سوزي  و همچنين ميزان خسارت ايجاد شده در دست بررسي است  و خوشبختانه به همت همه عزيزاني كه درمحل حادثه حضور داشتند آتش سوزي كه دامنه گسترده اي پيدا كرده بود بصورت كامل خاموش شد .

 

عباس قنبری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب در خصوص آتش سوزی که شب گذشته در ارتفاعات روستای مله هار دیزگران بخش حمیل اتفاق افتاد به خبرنگار ما گفت: در آتش سوزی مراتع روستای مله هار دیزگران که به دلیل آتش زدن پسچر مزارع گندم در ساعت 6 عصر رخ داد با تلاش مردم ایلام،کرندغرب و پرسنل آتش نشانی،منابع طبیعی،نیروی انتظامی،سپاه پاسداران،بخشداری و بسیجیان حوزه امام علی (ع) ساعت 12 شب مهار شد.

وی اظهار کرد: بی احتیاطی عامل انسانی در آتش زدن پسچر مزرعه و سرایت آن به مراتع جنگلی علت آتش سوزی بود.

عباس قنبری در خصوص مقدارخسارت این حریق اعلام نظر نکرد اما گفت: بی احتیاطی باعث بروز این حادثه شده است و خسارات زیادی به بار آورده است. رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: از کشاورزان خواهش می کنیم که پسچر مزارع خود را آتش نزنند و در صورت نیاز قبل از آن اطراف مزارع را شخم زده که آتش به مراتع سرایت نکند.