اسلام آباد خبر23:55 - 1398/04/10
نگین سارائی خبرنگار مهر شهرستان اسلام آبادغرب

جوانانی که پروازشان اسیر هیچ قفسی نشد

اسلام آبادخبر: 10 تیر سالگرد شهادت شهید 20 ساله ای است که توانست ضد انقلاب را شکست دهد و در نهایت توسط مهاجمین مسلح به شهادت رسید.

امروز 10 تیر سال1389 با عبور از چهار راه هدایت شهرستان اسلام آبادغرب و دیدن بنر سالگرد شهید هدایت مرادی برآن شدم تا به پاس قدر دانی از این عزیزان مطلبی نوشته و اندکی از رشادت های آنها را به تصویر بکشم.

گرچه ردپای رفتنشان، تا به ابد برشانه های زمانه باقی مانده است؛اما آنها همیشه هستند و جاده ای را فراروی ما گسترده اند و همواره چراغ راه ما هستند. ما باید بدانیم که آنان هیچگاه به دنبال ذره ای امیال دنیوی و کسب مال نبودند و برای پایداری این انقلاب خون ها دادند و این چنین می شود که شهدا چشمان بیدار تاریخ می شوند و هر لحظه شاهد اعمال ما هستند.

حاج رسول رضایی همرزم اولین شهدای غرب کشور است او در صحبت هایش گفت: با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهاد در 10 تیر59 تعدادی از مهاجمین مسلح به هلاکت رسیدند و ضد انقلاب را شکست دادند و تعدادی از آنها به کشور عراق گریختند.

"قورچی باشی" به منطقه ای در دهستان بیونیج از توابع شهرستان دالاهو اطلاق می شود که 19 تن از جان برکفان سپاه و جهادسازندگی اسلام آبادغرب و دالاهو در 10 تیر سال 59 مظلومانه در این منطقه توسط ایادی استکبار و افراد ضدانقلاب و جدایی طلب به شهادت رسیدند، شنیده شده تعدادی از این شهدا همچون ارباب شان حضرت اباعبدالله الحسین توسط شمرهای زمانه سر از تن مبارکشان جدا شده بود.

از جمله این افراد شهید بسیجی هدایت مرادی است جوانی که در سن 20 سالگی با اصابت گلوله مستقیم دشمن به شهادت رسید اینجاست که آسمانی شدن تحقق می یابد و متوجه می شویم که فلسفه شهادت نه از راه عقل، بلکه از طریق دل قابل فهم است ؛ در آنجا که بین خود و خدا مانعی نمی بیند و سبک بار با خاطری آسوده به دیدار معشوق می شتابد.

این شهید بزرگوار هم اکنون در باغ رضوان شهرستان اسلام آبادغرب آرمیده است.

حاج رسول رضایی همرزم اولین شهدای غرب کشور که در آن عملیات نیز از ناحیه پا مجروح شده، خاطراتی از آن دوران را بیان می کند.

حاج رسول رضایی با تاکید بر این فرمایش مقام معظم رهبری که؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست،  اظهار داشت:   19 شهید 10 تیر 59 از شهدای سپاه و جهاد سازندگی اسلام آبادغرب  و کرند، در واقع جزو اولین شهدای سپاه و جهاد در غرب کشور هستند که مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در منطقه قوچی باشی دالاهو تعدادی از مهاجمین مسلح و معارضین و گروهک های سرخورده ضد انقلاب که در آن منطقه جمع شده بودند با ایجاد دزدی، راهزنی و سرقت مسلحانه موجب نا امنی منطقه و آزار و اذیت مردم شده بودند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: سپاه کرند غرب آن زمان زیر نظر سپاه اسلام آبادغرب بود سپاه اسلام آبادغرب و سپاه کرند غرب با هماهنگی مسئولین سپاه استان و سلسله مراتب تصمیم گرفته اند تا  نسبت به سرکوبی  این گروهک ها، مهاجمین مسلح و ضد انقلاب اقدام شود.

وی افزود: مهاجمین مسلح ضد انقلاب با پشتیبانی سرویس های امنیتی اطلاعاتی عراق در نوار مرزی منطقه کرند و ارتفاعات دالاهو اقدام به شرارت های همیشگی می کردند و رزمندگان و جهادگران اعزامی سپاه اسلام ابادغرب و کرند در منطقه قوچی باشی با این گروهک درگیر شدند و با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهاد در 10 تیر59  تعدادی از مهاجمین مسلح به هلاکت رسیدند و ضد انقلاب را شکست دادند.

حاج رسول رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات کم سپاه و جهاد سازندگی و به صعب العبور بودن کوه های دالاهو، در این عملیات در دهم تیر 59 شهدای عزیزی تقدیم به انقلاب شد و اولین شهدای  منطقه غرب همین  19 نفر از سپاه و بسیج سازندگی بودند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس بین داشت: شهید علی بیات فرمانده اسلام ابادغرب و  شهید جمال کاوه اهل اصفهان فرمانده سپاه دالاهو در این عملیات شهید شدند.

گفتنی ست؛ حاج رسول رضایی از مبارزین دوران انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب می باشد که علاوه بر حضور فعال در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی، بعد از انقلاب عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، وی که در طول دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی نائل گردیده، با آغاز جنگ به خدمت سپاه پاسدارن در آمده که پس از 30 سال خدمت با سمت جانشین سپاه شهرستان به مقام بازنشستگی فائق آمده است.

و در پایان یادمان باشد راه دراز و مقصدطولانی است و این جاده را شهدا روشن نگه داشته اند تا ما به سلامت برسیم.