اسلام آباد خبر12:28 - 1398/04/13
در جلسه هماهنگی جشنواره ملی تئاتر مرصاد مطرح شد؛

تئاتر مرصاد می تواند فریاد رسای مردم اسلام آبادغرب در دفاع مقدس باشد/ارسال 162 اثر از 26 استان کشور به جشنواره ملی تئاتر مرصاد

اسلام آبادخبر: در جلسه هماهنگی جشنواره ملی تئاتر مرصاد اعلام شد؛ 162 اثر از 26 استان کشور به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  جلسه هماهنگی جشنواره ملی تئاتر مرصاد، جشنواره پویانمایی و استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور ه مظفر تیموری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و مدیران شهرستان در فرمانداری اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

  فرماندار اسلام آباد غرب در این جلسه اظهار کرد: تئاتر مرصاد می تواند فریاد رسای مردم اسلام آبادغرب در دفاع مقدس باشد و این فرصت خوبی است که چهر واقعی مزدوری و نفاق منافقین را به جامعه و جهانیان معرفی شود.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت این رویداد فرهنگی و هنری می تواند زمینه ساز شرایط بهتری برای شهرستان باشد.


حیدری با بیان اینکه این ماموریت در راستای نام و شهرت شهرستان است، عنوان کرد: همه دستگاه ها مکلفند در راستای آبروی شهرستان هر آنچه در توان دارند به کار گیرند و از همه منابع مادی و معنوی شهرستان جهت ارتقاء برنامه های شهرستان استفاده نمایند.

 

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه جشنواره  ملی تئاتر مرصاد بیان داشت: هر چند این برنامه در حوزه تخصصی فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما نیازمند حمایت همه مدیران است و انتظار حمایت ویژه از برخی دستگاه می رود.


وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها، گفت: اطلاع رسانی به مردم خیلی حائری اهمیت است و از همه رسانه ها دعوت بعمل می آید رسالت خویش را راجع به این برنامه مهم فرهنگی انجام دهند و به شکوه این برنامه کمک کنند.

 

خسرو تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اسلام آبادغرب با ارائه گزارشی از جشنواره ملی تئاتر مرصاد در سال گذشته گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد بعنوان یک برند ملی در سطح کشور مطرح شده است و این جشنواره می تواند توسعه و پیشرفت شهرستان را رقم بزند.

وی افزود: جشنواره ملی تئاتر مرصاد بخاطر موضوعیت بحث منافقین در حوزه تئاتر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

دکتر تمری گفت: تاکنون 162 اثر از 26 استان کشور به یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد ارسال شده و سال گذشته 112 اثر از 112 گروه هنری به جشنواره ارسال گردید که این یک امتیاز برجسته برای جشنواره است.

وی عنوان کرد: بزرگداشت نام و یاد شهداست و حتی اگر اعتباری در این زمینه به ما ندهند بخاطر نام شهدا با وجود تمام مشکلات، سختی ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

 

گفتنی ست؛ در این جلسه در خصوص جشنواره پویا نمایی و استقبال از کاروان زیر سایه خورشید نیز مباحثی توسط فرماندار شهرستان با ارائه پیشنهادات مدیران مطرح گردید.