اسلام آباد خبر16:27 - 1398/04/16
امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب:

کانون های فرهنگی هنری پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه خدا هستند

امام جمعه اسلام آبادغرب در آیین افتتاح طرح اوقات فراغت بچه های مسجد گفت : کانون های فرهنگی هنری پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه خدا هستند و بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت مهری امام جمعه شهرستان آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد و در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه های خدا بسیار می توانند تاثیر گذار باشند. و البته در گذشته این تاثیرات وجود داشت و الان هم خیلی از از این کانون ها فعال هستند و به تناسب تغییر ذائقه ها باز هم تاثیر گذار هستند.

 

وی افزود : در هفتاد تعدادی از برنامه ها جواب می داد که ممکن از در دهه هشتاد جواب ندهد و یا اینکه برنامه های که در دهه هشتاد جواب داده ممکن است در دهه نود جواب ندهد و این تغییر ذائقه ها یک واقعیت است که باید گفته شود. امروز آنچه که برای همه محسوس است تغییر ذائقه ها است که در نسل جوان شدت دارد و حتی در نسل کهنسال جامعه ما قابل مشاهده است.

 

امام جمعه خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس و مبنای این تغییرات برنامه ریزی کنیم و اگر بخواهیم برا ساس برنامه هایی که در هفتاد و هشتاد و چند سال گذشته انجام شده و تاثیر گذار هم بوده ، دیگر شاید آن تاثیر مهم را نداشته باشد.

 

وی عنوان کرد: کار فرهنگی مثل کارهای عمرانی نیست که یک پروژه را از ابتدا تا انتها تعریف شده باشد با شرایط مهیا ، اما کار فرهنگی و مذهبی نیازمند تکرار و ملکه شدن دارد و باید دائم روی آن کار کرد تا بتوان تعدادی جوان پای کار را تربیت کرد.

 

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: کارهای دینی و مذهبی نیاز به بودجه و عده و نفر دارد ، اما امروز ما شاهد هستیم که هسته های فرهنگی ریزش کرده است و حتی بسیاری از فعالیت های ادارات ریزش کرده است و تبلت و بازی های دیجیتال که بسیار از آنها ضد فرهنگی  جایگزین بسیاری از فعالیت ها و سرگرمی ها شده است.

 

وی  با اشاره به مشکلات افزود : راهکار این مشکلات در مرحله اول جلوگیری از موازی کاری است، موضوعی که در کشور بسیار قابل توجه است و امروز شاهد هستیم هر کدام از نهادهای فرهنگی یک برنامه برای خودشان دارند و این یک مشکل است. موضوعی  که ما در این مدت اندک در اسلام آبادغرب تلاش کردیم تا حدودی حل بکینم جلوگیری از موازی کاری در کارهای فرهنگی و مذهبی بوده است.

 

وی افزود : مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیدت پیگیر مسائل و نیازمندی های کانون ها باشند و اگر عزیزان مدیر پیگیری کنند بسیاری از مشکلات کانون ها قابل حل خواهد بود.